Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) nodaļu darbība apgrūtināta cilvēku attieksmes dēļ. Viņi piesakās, bet neatnāk. Iedzīvotājiem dažkārt nākas pavadīt garas stundas dokumentu maiņas rindā, lai gan viņi ieradušies pēc pieraksta, vēstī raidījums "TV3 Ziņas".
"Piesakās, bet neatnāk." PMLP skaidro garās rindas pases un ID kartes maiņai (2)
Daudzus iedzīvotājus, kas ierodušies iegūt jaunu pasi vai ID karti, izbrīna situācija – lai gan pieraksts ir veikts uz konkrētu laiku, ierodoties tomēr jāizņem numuriņš un dažkārt jāgaida dzīvajā rindā.
"Cik ilgi jāgaida? Es nezinu. Mums jau laiks garām, jau 10 minūtes, bet vēl nav numuriņš," min Kristīne.
Iedzīvotāji nesaprot – kāpēc ir jāņem numuriņi, ja reiz cilvēks ir pieteicies uz konkrētu pieņemšanas laiku? PMLP atzīst, ka lielākā slodze ir Rīgā, un mudina iedzīvotājus dokumentus kārtot reģionos – tur rindas mazākas.
Pie vainas ir gan cilvēcīgais faktors, dažkārt pieviļ tehnika, bet lielākās galvassāpes darbiniekiem sagādā paši klienti, proti tie, kas pierakstās uz pakalpojuma saņemšanu, bet beigās tomēr neatnāk. Rīgas 1. nodaļā mēdz būt pat 70 šādu gadījumu dienā.
"Paši aicinām klientus doties uz reģionālajām nodaļām, kur nereti pakalpojumu var saņemt ātrāk.
Iemesls – mums ir daudz klientu, kuriem dokumenti beigušies pavasari, bet tagad, sakarā ar to, ka var ceļot, nāk nomainīt tikai tagad.
Otra lieta – kopš vasaras sākuma ap 10 000 cilvēku ir pieteikuši pierakstus, bet nav atteikuši. Līdz ar to sanāk absurda situācija – citi klienti gaida rindā ilgāk. Reaģējot uz to esam pagarinājuši darba laikus nodaļā," norāda PMLP sabiedrisko attiecību vadītāja Madara Puķe.
Video: Raidījuma "TV3 Ziņas" sižets