Savukārt Eiropas Komisijas viceprezidents un ES komisārs Valdis Dombrovskis (JV) pauda gandarījumu par to, ka Investīciju plāns Eiropai sniedz finansiālu garantiju Eiropas Investīciju bankai (EIB), lai atbalstītu Ķekavas apvedceļa būvniecību, kas būs pirmā liela mēroga publiskā un privātā partnerība Baltijā.
Tā nodrošinās efektīvu autotransporta savienojumu starp Rīgu un Lietuvas robežu.
"Šis ieguldījums stiprinās gan Latvijas, gan Eiropas transporta tīklu, tādējādi veicinot ekonomisko un teritoriālo kohēziju ES," teica Dombrovskis.
Savukārt EIB viceprezidents Tomass Estross uzsver, ka šis projekts ir ļoti svarīgs ne tikai Latvijas ekonomikai, bet arī apkārtnes iedzīvotājiem. "Ceļu satiksmes drošībai un ekonomiskajam progresam vienmēr vajadzētu iet roku rokā, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc banka atbalsta šādu attīstību. Fakts, ka šis ir pirmais šāda mēroga PPP projekts Baltijā, paver ceļu līdzīgiem projektiem nākotnē," saka Estross.
Kā liecina aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija, Ķekavas apvedceļš būs valsts galvenā autoceļa Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) (A7) posms no 7,78. līdz 25.kilometram. Tā joslas kilometru garums būs aptuveni 100 kilometru, tostarp četru joslu ceļš (pa divām joslām katrā braukšanas virzienā) - 12,22 kilometri, divu joslu ceļš ar vienu brauktuvi un vienu joslu katrā braukšanas virzienā - 5,36 kilometri, paralēlie ceļi un satiksmes pārvadi - 20,7 kilometri. Projektā paredzēti divi tuneļi, seši tilti un pārvadi, 10 apļveida krustojumi, divi gājēju tilti un tuneļi un 6,5 kilometri prettrokšņu risinājumu.
Kā aģentūru LETA informēja konsorcija "Kekava ABT" pārstāvji, projekta būvniecība plānota trīs gadu laikā, bet 20 gadus paredzēta ceļa uzturēšana. Būvniecības darbus plānots sākt šī gada ceturtajā ceturksnī un pabeigts 2023.gada oktobrī.