"Es neesmu nevienā sociālajā vietnē. Kāpēc? Jo es gribu būt brīvs no šī masu skrējiena, tā ir viena lieta, kas ir raksturīga "Twitter". Otrs – es negribu būt tik kategorisks. Tai pašā laikā es daudzas lieta saku ļoti cieti un taisni. Bez garas domāšanas vai bailēm. Un es negribu būt arī ekshibicionists. Mans ekshibicionisms ir ziedos, es tos audzēju un priecājos, es tos varu dāvināt cilvēkiem, un viņi priecājas," radījumā ""Jā" ar Rimantu Ziedoni" stāsta Valdis Zatlers.
Labdien, Zatlera kungs! Ir patīkami, ka ielaidāt mūs šajā laikā savās mājās, cilvēki jau tagad ir uzmanīgi – un pamatoti. Mēs te visi esam veseli un potēti.
Es arī.
Man ir jautājums, cik lielu laika daļu jūs pavadāt savā lauku īpašumā. Mums izdevās jūs tagad noķert Rīgā, bet es saprotu, ka jūs daudz laika pavadāt lauku saimniecībā.
Teikšu precīzāk – jums neizdevās būt pie manis laukos, gadā laiku pavadām pusi uz pusi, šogad ar pavasara mitrumu un aukstumu drusku aizkavēju šo dabas periodu, bet es jūtos zināmā harmonijā starp dabu vasarā un rudenī un starp Rīgas šarmu ar kultūras dzīvi ziemas periodā. Un tās abas puses viena otru papildina.
Mēs ar sievu esam rīdzinieki jau vairākās paaudzēs, sievai vairāk patīk pilsēta, man vairāk lauki, un beigu beigās tas harmonizē arī mūsu ģimeni.
Kas šī par dāmu mums fonā? Tai gleznai nav mākslinieka paraksta.
Pirmkārt, tas ir reāls personāžs. Ģimene bija pasūtījusi parādes portretus, tie bija divi – šīs sievietes portrets un vīra portrets aizsarga formā. Viņš gāja bojā. Kad manas vecmāmiņas brālis atgriezās no Sibīrijas un meklēja, ko varētu uz ātru roku pārdot, viņš atrada šos divus gleznu ruļļus uz skapjaugšas. Kad viņš ieraudzīja vīrieti aizsarga formas tērpā, viņš to gleznu sadedzināja. Tas ir liels zaudējums, jo tie bija domāti kā vīra un sievas parādes portreti. Un, protams, visu to stāstu veidoja karš.