Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Jauni maršruti Pierīgā, mednieku namiņš Skrundā un biļešu sistēmas maiņa. "Rīgas satiksme" paziņo nākotnes plānus (1)

Ilustratīvs attēls. Foto: Ieva Leiniša / LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pārstāvji šodien preses konferencē informēja par 2020. gada apstiprinātajiem budžeta rādītājiem un uzņēmuma nākotnes plāniem.

Jauno biļešu sistēmu plāno izveidot ne ātrāk kā divu gadu laikā

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" jaunās biļešu sistēmas izveidei nepieciešami vismaz divi gadi, šodien preses konferencē informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Pašlaik notiekot darbs pie sistēmas izveides un tās testēšanas.

Viņa uzsvēra, ka tā nav tikai norēķinu sistēma, bet jāparedz plaša funkcionalitāte, sākot ar pasažieru uzskaiti un beidzot ar maršrutu plānošanu. Turklāt sistēma jāuzstāda un jāsalāgo 800 transporta vienībās.

Līdz tam bez būtiskiem kapitālieguldījumiem funkcionēs līdzšinējā e-talonu sistēma.

Uzņēmuma vadītāja uzsvēra, ka arī pie pārejas uz jauno sistēmu ir nopietni jāstrādā, jo pārejai jābūt plūstošai un skaidrai.

LETA jau ziņoja, ka no šī gada 1.janvāra elektroniskā norēķinu sistēma (ENS) ir "Rīgas satiksmes" īpašums un pārņemtas ar sistēmu saistītās iekārtas no uzņēmuma "Rīgas karte"

Iepriekš medijos plaši izskanēja informācija, ka rīdzinieki par "Rīgas kartes" pakalpojumiem, iespējams, pārmaksā vairākus desmitus miljonus eiro. "Rīgas satiksmes" sadarbība ar "Rīgas karti" sākās 2008.gadā.

Kā ziņots, šodien preses konferencē "Rīgas satiksmes" vadība informēja par uzņēmuma 2020.gada rezultātiem un nākotnes plāniem.

Aizvadīto gadu uzņēmuma vadība vērtē kā veiksmīgu. Uzņēmuma izdevies atbrīvoties no vairākiem nevajadzīgiem nekustamajiem īpašumiem, samazinātas izmaksas ārpakalpojumiem u.c.

Kopumā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi bijuši 182,9 miljoni eiro, kas ir par 25,9 miljoniem eiro mazāk nekā 2019.gadā. Savukārt izdevumi bijuši 181 miljons eiro un tos izdevies samazināt par 19,1 miljonu eiro.

Uzņēmuma EBIDTA 2020.gadā bijusi 46 miljoni eiro, kas ir līdzvērtīgs rādītājs 2019.gadam, kad tā bija 46,9 miljoni eiro. Kā tika uzsvērts preses konferencē, situācijā kad būtiski sarucis pasažieru skaits, šis rādītājs esot vērtējams kā ļoti augsts.

Uzņēmums pagājušajā gadā strādājis ar vairāk nekā viena miljona eiro peļņu.

"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās statuss ir 100% Rīgas pilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāla daļas šādās kapitālsabiedrībās - SIA "Rīgas karte" (51%), SIA "Rīgas acs" (100%). Pašlaik uzņēmumā strādā ap 3800 darbinieku.

Līdz 2023.gadam plāno iegādāties 12 ūdeņraža un 23 elektroautobusus

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" līdz 2023.gada beigām plāno iegādāties 12 ūdeņraža un 23 elektroautobusus, šodien preses konferencē informēja uzņēmuma vadība.

Kopumā autobusu iegādei plānots izlietot aptuveni 21,37 miljonus eiro. No šīs summas aptuveni 18,17 miljoni varētu būt Kohēzijas fonda finansējums.

Autobusu iegāde plānota īstenojot projektu "Videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstība Rīgā - bezizmešu autobusu iegāde".

Pašlaik noritot projekta sagatavošanas darbi un izsludināta tirgus izpēte ūdeņraža un elektroautobusu iegādei.

Preses konferencē arī tika sniegta informācija par uzņēmuma plāniem pretendēt uz Atveseļošanās un noturības mehānisma finansējumu 17 bateriju elektroautobusu iegādei, septiņu uzlādes iekārtu iegādei un četru zemās grīdas tramvaju iegādei.

Šajos iepirkumos plānots izlietot aptuveni 24,03 miljonus eiro un projektu īstenot līdz 2026.gada jūnijam.

Uzņēmuma vadība arī atgādināja par Kohēzijas fonda projektu, kurš tiek īstenots - Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvajiem. Projekta gaitā paredzēts pielāgot 7. un 5. maršruta tramvaju līnijas zemās grīdas tramvaju parametriem.

Projekta kopējās izmaksas tiek lēstas 47,94 miljonu eiro apmērā.

Savukārt runājot par aizvadīto gadu, tas tika novērtēts kā veiksmīgs. Uzņēmuma izdevies atbrīvoties no vairākiem nevajadzīgiem nekustamajiem īpašumiem, samazinātas izmaksas ārpakalpojumiem u.c.

Gatavība sākt pārvadājumus uz Baložiem, Jaunmārupi un Upesciemu

Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" ir gatava sākt pārvadājumus ārpus Rīgas teritorijas uz Baložiem, Jaunmārupi un Upesciemu, šodien preses konferencē informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Uzņēmums šim solim esot gatavs un cer pārvadājumus sākt pēc iespējas ātrāk, lai būtu iespēja pārliecināties par pasažieru tendencēm saistībā ar Rīgas metropoles areāla attīstību.

Taču, lai pārvadājumus uzsāktu, esot nepieciešami citu institūciju lēmumi. Piemēram, attiecīgi lēmumi jāpieņem Autotransporta direkcijai un Rīgas domei.

Kā viens no būtiskākajiem jautājumiem, kas ir jāizlemj esot jautājums par brauciena izmaksu kompensēšanu.

LETA jau ziņoja, ka SIA "Rīgas satiksme" pie eksperimentāliem maršrutiem strādāja kopā ar Autotransporta direkciju no pagājušā gada. Pavasarī uzņēmuma vadītāja Džineta Innusa teica, ka nepieciešami tikai politiski lēmumi, kas vienlaikus ir arī finansiāli lēmumi gan valsts, gan pašvaldības pusē.

Iecerēts, ka tagadējais autobusa maršruts no Abrenes ielas līdz Ulbrokai tiks pagarināts līdz Sauriešiem. Pagarinot esošo maršrutu, būs iespēja apkalpot daļu pasažieru plūsmas no Sauriešiem. Valsts pusē tas savukārt nozīmētu, ka attiecīgais reģionālais transports vairs neiebrauks Rīgas pilsētā.

Arī Baložos "Rīgas satiksme" varētu jau ar esošo maršrutu pārņemt daļu pasažieru no reģionālā transporta un ar vienu transportu pasažieri aizvest uzreiz līdz galamērķim.

Savukārt autobusa maršruts, kurš pašlaik kursē līdz Mārupei, tiks pagarināts līdz Jaunmārupei.

Aprēķini liecinot, ka, ja būs pietiekams pasažieru daudzums, tad būtiski zaudējumi no maršrutu pagarināšanas uzņēmumam neradīsies.

"Rīgas satiksmes" bilancē bijis mednieku namiņš

Lai optimizētu uzņēmuma darbu, tādējādi atbrīvojoties no neizmantotiem īpašumiem, revidējot "Rīgas satiksmes" īpašumus, atklājies, ka uzņēmuma bilancē bijis mednieku namiņš, šodien preses konferencē teica "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs.

Viņš skaidroja, ka pērn uzņēmums atsavinājis četrus nekustamos īpašumus, jo katra nelietderīga īpašuma uzturēšana prasa lielus līdzekļus.

Mednieku namiņš Skrundā esot bijis neliels pārsteigums.

Kā informēja "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa, esot veikta īpašuma novērtēšana un īpašums izlikts pārdošanā izsolē.

Atpūtas bāzi izdevies pārdot tikai otrajā izsolē. Tā neesot tikusi izmantota, bijusi nolaista ar pussabrukušām ēkām.

Innusa pieļāva, ka mednieku namiņš "Rīgas satiksmei" ticis mantojumā pēc vairāku Rīgas transporta uzņēmumu apvienošanas. Katrā ziņā pēdējos desmit gadus, tas neesot izmantots.

Uzņēmuma vadītāja arī atzina, ka joprojām tiek strādāts pie risinājumiem, ko darīt ar "Rīgas satiksmei" piederošajiem tenisa kortiem Mežaparkā. Taču šis jautājums neesot uzņēmuma prioritāte, jo tenisa korti esot normāli funkcionējoši un atpelnot savu uzturēšanu.

"Rīgas satiksme" lūgs pašvaldībai papildus trīs miljonu eiro dotāciju

Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" lūgs pašvaldībai papildus trīs miljonu eiro dotāciju par pirmo ceturksni, šodien preses konferencē informēja uzņēmuma vadība.

Dotācija nepieciešama, lai segtu zaudējumus, kas radušies Covid-19 ierobežojumu dēļ.

Kopumā 2021.gadā Rīgas pašvaldība piešķīrusi "Rīgas satiksmei" dotāciju aptuveni 110 miljonu eiro apmērā.

Dotācija ir par aptuveni 8 - 9 miljoniem mazāka nekā gadu iepriekš. Finansējuma samazinājums bija lēsts pamatojoties uz aprēķiniem, ka iedzīvotāji straujāk vakcinēsies pret Covid-19 un pasažieru plūsma vasarā atjaunosies ātrāk.

Pašlaik darbdienās tiek pārvadāti aptuveni 230 000 pasažieru, lai gan paredzēts pārvadāt aptuveni 320 000. Savukārt brīvdienās pasažieru skaits var pazemināties zem 100 000.

Uzņēmuma vadība apzinoties, ka Covid-19 atstās ilgtermiņa iespaidu uz uzņēmuma kā pakalpojuma sniedzēja darbību.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu