Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

10 procenti Latvijas iedzīvotāju vismaz vienreiz ir maldināti, lai iegādātos viltotu preci

Raksta foto
Foto: fizkes/Shutterstock

Pandēmijas laikā arvien vairāk notiek viltotu preču tirgošana internetā. Šāda tendence novērota visā Eiropā, tostarp pie mums. Aicinot pircējus būt uzmanīgiem un septiņreiz nomērīt, pirms pirkumu veikt, 9. jūnijā atklāta arī īpaša informatīvā kampaņa, vēsta TV3 Ziņas.

Atklājot kampaņu "Viltotā realitāte", iedzīvotājus aicina būt piesardzīgiem un neiegādāties viltotas preces internetā.

10 procenti Latvijas iedzīvotāju vismaz vienreiz ir maldināti, neapzināti iegādājoties viltotu preci, tādējādi ne vien riskējot ar veselību un drošību, bet arī neapzināti iesaistoties noziedzības finansēšanā, akcentē Patentu valdē: "Viltojumu izstrādātāji nereti kopē vai pat atdarina oriģinālo produktu sociālo tīklu vai interneta veikalos, un arī reklāmu izskatu. Tādēļ patērētājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, lai nekļūtu par viltojumu upuriem."

Eksperti norāda, viltotu preču tirgus manāmi pieaudzis pandēmijas laikā. Krāpnieki jau tā aktīvi strādā, lai prece līdzinātos oriģināliem, tādēļ patērētājiem vienmēr bijis grūti atšķirt īstu no viltota.

Taču īpaši sarežģīti tas ir tiešsaistes pirkumos, kas pēdējā gada laikā piedzīvojusi strauju uzplaukumu. Turklāt viltojumi plaši tiek tirgoti arī sociālajos tīklos.

"Viltotās preces ir gan luksus preces, gan sadzīvē plaši izmantotas preces. Viltojuma ražotāji peļņas gūšanai ir gatavi uz visu, iedzīvoties uz bērnu rēķina, piedāvājot lietotas rotaļlietas. Viņi mēdz viltot arī kosmētiku, ko, lietojot cerētā skaistuma vietā, var iedzīvoties nopietnās ādas slimībās," skaidro eksperti.

Latvijā visbiežāk viltojumiem kļūst dažāda veida apģērbi un to aksesuāri, kam seko dažāda veida smaržas un kosmētika. Tirgū lielā daudzumā sastopami arī viltoti automašīnu aksesuāri un to diski, kam seko dažādas sporta preces.

Video: TV3 Ziņas sižets

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu