Pirms nu jau vairāk nekā gada pasauli pārņēma Covid-19 pandēmija, kas ietekmēja teju visus procesus un ierasto kārtību. Mēģinājumu mācības atsākt klātienē ir bijis daudz, un tie notiek joprojām, tomēr lielāko daļu aizvadītā mācību gada skolēni pavadīja mājās, visticamāk, savu vecāku pavadībā. Kādas sekas pēc attālināto mācību gada jūt bērni, un kā mājmācība izpaudusies uz sešgadnieku, kuram ir autisms, sarunā ar portālu "Apollo.lv" atklāj Anita (vārds mainīts).
Anita ir trīs bērnu mamma. Viņas ikdiena aizrit mājās ar 14 un 12 gadus vecajām meitām un sešgadīgo dēlu, kuram ir autiska spektra traucējumi. Ģimenes galva strādā Zviedrijā, līdz ar to attālinātais mācību process vairāk vai mazāk šajā Covid-19 pandēmijas laikā uzgūlās uz mammas pleciem.
Viņa atklāj, ka bija pārliecināta, ka vissmagāk šo periodu uztvers mazākais ģimenes loceklis, taču izrādījās citādāk. Tiesa, bērna attīstībā šis laiks atstājis pamatīgus robus.
"Kad sākās karantīna, pārtraucām mazāko vest uz nodarbībām, bet ar to iebraucām tādās auzās, ka nācās vest pie dārziņa speciālās pedagoģes individuāli, tāpēc, ka viņu nevar uz tik ilgu laiku izolēt no sabiedrības. Tieši to viņam visvairāk gribās, kā rezultātā divus mēnešus vispār neizgāja no dzīvokļa. Viņam lielāku laimi nevajag, bet nu tas ir tik briesmīgi. Viņiem nepatīk cilvēki, nepatīk komunicēt, līdz ar to pie tā ļoti jāradina," stāsta Anita.
Sieviete atzīst, ka pēc visas šīs mājās sēdēšanas atkal nācies ļoti strādāt, lai iekļautu mazāko bērnu sabiedrībā. "Visas tās bļaušanas, kliegšanas, nu, šausmas. Tā pierašana aizņem trīs, četrus mēnešus, un tikmēr arī mācībās nekas nenotiek.