Vai zinājāt, ka saskaņā ar UNESCO datiem trīs ceturtdaļas pasaules lielāko konfliktu ir saistīti ar kultūras dimensiju? Plaisas pārvarēšana starp kultūrām ir nepieciešama mieram, stabilitātei un attīstībai. Bet kā mēs katrs varam palīdzēt?
Mūsu sabiedrības bagātība - spēks dažādībā (1)
Kultūras daudzveidības novērtēšana, atzīšana un izpratnes veicināšana ir konceptuāls ietvars UNESCO darbībai kultūras jomā, sekmējot savējā līdzās ar atšķirīgo iepazīšanu un izzināšanu kā pamatu miera kultūras un vienotības sekmēšanai pasaulē.
Apvienoto Nāciju Organizācijas Ģenerālā asambleja pirmo reizi pasludināja šo par svētku dienu 2002. gadā pēc tam, kad radikālā islāma fundamentālistu kustības pārstāvji uzspridzinot izpostīja Bāmijānas Budas statujas.
Kā vēsta mediji, postīšanas iemesls bijis atbrīvošanās no pagānu elkiem. Pēc notikumiem Kondozas upes ielejā UNESCO pieņēma Vispārējo deklarāciju par kultūras daudzveidību, atzīstot nepieciešamību "palielināt kultūras potenciālu kā līdzekli labklājības, ilgtspējīgas attīstības un globālas mierīgas līdzāspastāvēšanas sasniegšanai".
UNESCO Pasaules dienu "Kultūras daudzveidība dialogam un attīstībai" 21. maijā starptautiski atzīmē kopš 2006. gada, radot projektus gan vietējā, gan starptautiskā mērogā, kas vērsti uz sabiedrības izglītošanu un vērtību cildināšanu.
Svinot dažādību, šīs dienas mērķis ir izcelt kultūras daudzveidības nozīmi sabiedrības attīstības un labklājības sekmēšanā.
Arī TVNET GRUPAS viena no bagātībām un vērtībām ir dažādība, tamdēļ aicinām vērst uzmanību tiem, kas iestājas par sevi un savu vērtību apzināšanu, nemateriālā un materiālā kultūras mantojuma daudzveidību, tā pazīšanu un pārmantošanu.
Saskatot daudzveidības spēku, satura radītāju uzņēmums "Distillery" sāka projektu, kura sākotnējais mērķis bija raisīt diskusijas par daudzveidību uzņēmuma komandas vidū. Kopš tā laika tas pārtapis par daudzveidības ārēju izpausmi, lai unikālā un saistošā veidā iesaistītu plašāku sabiedrības daļu.
Projekta ietvaros tika plānots izveidot burtveidolus, kas godina daudzveidību un iekļaušanos. Organizācijas vērtības tika paradītas caur dizaineru un mākslinieku unikāliem burtiem un cipariem. Projekta īstenošanas laikā piesaistīti pārstāvji no 54 valstīm, kas savu radošumu izpauda, iedvesmojoties no dažādu sabiedrības pārstāvju pieredzes stāstiem, tādējādi radot 308 reklāmas materiālus burtveidolā.
Lai īstenotu plānoto, satura radītāju organizācija "Distillery" apvienoja spēkus ar kopienu “One Minute Briefs”. Sadarbības ietvaros tika izveidoti 164 dizaini vides reklāmu plakātiem, kas mudinātu zīmolus un organizācijas iesaistīties un pieņemt Pasaules daudzveidības dienas īpašo burtveidolu.
Burtveidola izmantošana sniegs finansiālu atbalstu trim organizācijām: “Disasters Emergency”, “Committe”, “UN Women” un “The Diversity Trust”, kas iestājas par dažādību visā pasaulē, lai izveidotu labklājīgu, drošu un taisnīgāku sabiedrību visiem.
Komentējot sadarbību ar “Distillery”, organizācijas “The Diversity Trust” vadītājs Bērklijs Vailds stāsta: “Mūsu organizācijas misija ir ietekmēt sociālās pārmaiņas, radīt taisnīgāku un drošāku sabiedrību. Mēs to darām, izmantojot izglītību, izpratni un kampaņas. Mēs priecājamies atbalstīt šo kampaņu, kas atbilst mūsu pamatvērtībām. Mēs vēlamies pārliecināties, ka visi ir iekļauti un ka neviens netiek atstāts malā vai nesadzirdēts. Pievienojieties mums šodien un izklājiet ziņu par šo svarīgo kampaņu.”
Kultūras daudzveidības atzīšanai un miera kultūras veicināšanai šodien ikviens ir aicināts lejupielādēt kādu no projekta ietvaros radītajiem burtveidoliem.