Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Starptautiskajā bērnu uzticības tālruņu dienā aicina stiprināt tālruņu iespējas

Foto: Newman Studio/Shutterstock

Pirmdien, 17. maijā, pasaulē atzīmēja Starptautisko bērnu uzticības tālruņa dienu. Turpinoties globālajai pandēmijai, šogad Starptautiskā bērnu uzticības tālruņu asociācija, kuras biedrs no 2008. gada ir arī Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 (turpmāk – Uzticības tālrunis 116111), īpaši aicina valstu valdības, pašvaldības un sabiedrību kopumā atbalstīt un stiprināt bērnu uzticības tālruņu darbību.

Daudziem bērniem un jauniešiem bērnu uzticības tālrunis ir vienīgais pieejamais atbalsts, kas ir vēl jo svarīgāk turpinošās ārkārtējās situācijas laikā, Aicinājumā rīkoties uzsver asociācija. Aizvadītajā gadā bērnu uzticības tālruņi ir atbildējuši uz gandrīz 2 000 000 zvanu, kur būtiskākās tēmas bijušas saistītas ar vardarbību un garīgās veselības jautājumiem. Būtiska daļa zvanu bijusi veltīta arī pandēmijai un ar to saistītajiem ierobežojumiem, attiecībām ar ģimenes locekļiem un bažām par savu fizisko veselību. Asociācija uzsver, ka jaunajos apstākļos uzticības tālruņi spējuši ātri pielāgoties attālinātā darba realitātei.

Savā Aicinājumā rīkoties asociācija aicina varas pārstāvjus aktīvi iesaistīties un pārliecināties, ka tālruņiem pietiek visu nepieciešamo resursu, lai pilnībā spētu veikt darbību, nodrošināt uzticības tālruņu pakalpojumu iekļaušanu ārkārtas reaģēšanas plānos un bērnu aizsardzības sistēmās, kā arī īpašu vērību pievērst tam, vai uzticības tālruņu pakalpojumi ir pieejami neaizsargātākajām bērnu grupām.

Valsts un pašvaldības iestādes tiek aicinātas atzīt bērnu uzticības tālruņu nozīmi vardarbības pret bērniem mazināšanā, garīgās veselības un citu svarīgu bērnu aizsardzības jautājumu risināšanā, kā arī mudinātas sadarbībā ar valdībām un iespējamiem sponsoriem aktīvi iesaistīties, meklējot papildu atbalstu tālruņu stiprināšanai ārkārtējās situācijas laikā.

Mobilo sakaru operatori, informācijas tehnoloģiju uzņēmumi un sociālo mediju platformas savukārt uzrunātas, mudinot aktīvi izmantot savas iespējas, lai izplatītu informāciju par uzticības tālruņu pakalpojumiem, piedāvāt mūsdienīgus tehnoloģiskus risinājumus, kas palīdzētu saglabāt pakalpojumu kvalitāti attālinātā darba režīmā, iespēju robežās samazināt izmaksas, kā arī turpināt aktivitātes, lai pasargātu bērnus no visa veida vardarbības.

Starptautiskā bērnu uzticības tālruņu asociācija ir globāls tīkls, kas sastāv no 166 bērnu uzticības tālruņiem 139 valstīs un teritorijās. Ar pilnu Aicinājuma rīkoties tekstu var iepazīties Voices during the Covid-19 Pandemic - Child Helpline International.

Seko mums arī Instagram un TikTok – uzzini visu pirmais!  

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu