Konkurences padome 2 gadus lietu pētīja un secināja - "LDz Cargo" pierobežā strādājis negodīgi. Piespriests sods - 5,6 miljoni eiro (5 694 174 eiro). Kā sarunā ar "Nekā personīga" saka agrākā Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama, kuras laikā lieta sākta skatīt - šis bijis hrestomātisks konkurences kropļošanas piemērs, ko var iekļaut pat mācību grāmatās. Lēmumā norādīts, ka pārkāpums noticis 13 gadus - no 2007. gada jūlija līdz 2020. gada augustam.
"LDz Cargo" ir pārsūdzējis KP lēmumu Administratīvajā apgabaltiesā un sēde nozīmēta augustā.
"Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs uzskata, ka pierobežā brīvi varot darboties tās kompānijas, kas pašas noslēgušas vienošanos ar Krievijas vai Baltkrievijas puses dzelzceļa uzņēmumiem. To izdarījušas ne tikai "LDz Cargo", bet arī pārējās divas privātās - a/s Baltijas tranzīta serviss un arī SIA EuroRailCargo. "Baltijas ekspresis" to vidū nav, ziņo raidījums.
Baltijas ekspresis valdes priekšsēdētājs Māris Bremze sarunā ar "Nekā Personīga" apstiprina - ja tiesā "Latvijas dzelzceļš" Konkurences padomei zaudēs, viņi vērsīsies tiesā par zaudējumu piedziņu, kas uzņēmumam nodarīts no 2007. gada. Precīzas summas Bremze nesauc, bet pieļauj, ka tās būs ļoti ievērojamas.
Pēc būtības šo lietu pirmajā instancē varētu skatīt jaunizveidotā Ekonomisko lietu tiesa, norāda raidījums.
Baltijas ekspresis valdes priekšsēdētājs Māris Bremze pats savulaik strādājis Latvijas dzelzceļā. Bija finanšu direktors, "Ldz Cargo" valdes priekšsēdētājs. 2016.gadā amatu pameta, noslēdzot "nekonkurēšanas vienošanos" un saņemot 100 tūkstoš eiro. Latvijas dzelzceļš tolaik šo skaidroja ar faktu, ka nozarē ir intensīva konkurence un ikviena augstu kvalificēta speciālista un vadītāja rīcībā ir specifiska informācija un dati. Tomēr jau dažus mēnešus vēlāk Bremze ieņem amatu "Baltijas ekspresis".