Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Skolēniem trūkst zināšanu attālināto mācību dēļ (4)

Skolas telpas. Ilustratīvs foto.
Skolas telpas. Ilustratīvs foto. Foto: Edijs Pālens/LETA

Šogad diagnosticējošajos darbos skolēni atklājuši, ka attālināto mācību dēļ tiem trūkst zināšanu, lai izpildītu visus pārbaudes darbu uzdevumus, aģentūrai LETA izstāstīja Valsts izglītības satura centra (VISC) Vispārējās izglītības Pārbaudījumu nodaļas vadītājs Kaspars Špūle.

Kā norādīja Kaspars Špūle dažos diagnosticējošo darbu uzdevumos skolēniem trūka zināšanas attālināto mācību dēļ. 

Viņš atzīmēja, ka lielākoties diagnosticējošie darbi tika pildīti attālināti un daži - klātienē. Pēc diagnosticējošo darbu pildīšanas skolēni secināja, ka ir tēmas, ko viņi nav paguvuši iemācīties šajā mācību gadā. Šāda tendence vairāk novērota 3. un 6.klašu grupās. Taču arī 9.klases skolēnu diagnosticējošo darbu sniegumos bija novērojams, ka mācību gadā visu iemācīties nav pagūts.

Kā skaidroja Špūle, zināšanu trūkums bija biežāk novērojams matemātikas diagnosticējošā darbā nekā latviešu valodā. Špūle sacīja, ka zināšanu trūkums var gadīties abos priekšmetos, jo šogad mācības tika pavadītas lielākoties attālināti un tas varēja apgrūtināt pilnvērtīgu zināšanu apgūšanu.

Špūle atgādināja, ka diagnosticējošo darbu mērķis bija skolēniem pašiem pārbaudīt savu zināšanu līmeni un gatavību pāriet nākamajā klasē. Tāpēc šogad iegūtie rezultāti diagnosticējošos darbos netika salīdzināti ar iepriekšējo gadu.

VISC pārstāvis atklāja, ka visi rezultāti par 9.klases diagnosticējošajiem darbiem nav apkopoti. Viņš skaidroja, ka izvērtēt un apkopot visu skolēnu veikumus pārbaudes darbos prasa laiku, īpaši tagad, kad skolotājiem slodze ir palielinājusies un paralēli notiek centralizētie eksāmeni.

LETA jau ziņoja, ka 9.klases obligātos diagnosticējošos darbus latviešu valodā un matemātikā pieteikušies kārtot apmēram 18 000 skolēnu.

Vairāk nekā 13 500 skolēnu bija pieteikti latviešu valodas latviešu mācībvalodas izglītības programmās diagnosticējošajam darbam, kura rakstu daļa notika otrdien, savukārt mutvārdu daļa - no 13.aprīļa līdz 29.aprīlim. Latviešu valodā mazākumtautību izglītības programmās - rakstu daļa - 2021.gada 27.aprīlī, mutvārdu daļa - no 13.aprīļa līdz 29.aprīlim. Šo darbu plāno kārtot 4845 skolēni.

Savukārt diagnosticējošais darbs matemātikā (rakstiski) kārtoja 18 488 skolēni.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu