Aprēķinu principu pilnveide notiktu, mainot pedagogu proporciju pret bērnu skaitu grupiņā, paredzot papildu pedagogu speciālajās grupās, kā arī palielinot logopēdu pieejamību.
Vienlaikus ar aprēķina principu maiņu iecerēts kāpināt vienas darba stundas izmaksas par 10%, no 01.09. 2022.nosakot zemāko algas likmi 940 eiro. Abas šīs pārmaiņas plānotas no 2022.gada 1.septembra, tāpēc 2022.gada valsts budžetā paredzēts pieteikt 8,0 milj.eiro, savukārt pašvaldību budžetos jārod 7,4 milj.eiro.
Izstrādājot priekšlikumus vispārējās izglītības jomā, galvenie mērķi bija mazināt skolēnu skaita izmaiņu ietekmi uz skolai aprēķināto finansējumu. Tāpat ir svarīgi palielināt atbalstu iekļaujošai izglītībai un pakāpeniski palielināt skolotāja slodzē apmaksāto darba laiku kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai.
Vispārējās izglītības pedagogu darba samaksas pilnveides piedāvājumu arī veido divas daļas - ikgadējs darba samaksas apjoma pieaugums 8,4% apmērā, kā arī aprēķina principu maiņa.
Viena no centrālajām izmaiņām aprēķinos saistīta ar pāreju no skolēna līmeņa (tā sauktā "nauda seko skolēnam") uz klases līmeni, tādējādi mazinot nelielu skolēnu skaita izmaiņu ietekmi uz skolai aprēķināto finansējumu. Ieviešot tā saukto "normēto klasi", tika modelēta maza klase (8 līdz 14 skolēni), vidēja klase (15-20 skolēnu) un liela klase (vairāk par 21 skolēnu).
Arī speciālajai izglītībai, tālmācības, neklātienes formai un ieslodzījumu vietām tika atbilstoši pielāgoti klašu veidi. Teritoriālā ietekme aprēķinos ietverta minimāli, bet paredzēts papildu atbalsts skolām pierobežā un novados ar zemu izglītojamo blīvumu.
Otra svarīgākā izmaiņa aprēķinos saistīta ar pāreju no 30 stundu darba slodzes uz 40 stundām, tādējādi palielinot salīdzināmību starp profesijām. Šāda pāreja nozīmē to, ka, sākot no 2022.gada 1.septembra, zemākā darba algas likme būs nevis 900 eiro par 30 stundām, bet gan 1200 eiro par 40 darba stundām.