Skolēnu atziņu konkursa "Mācos pats!", kas tika rīkots ar mērķi noskaidrot pašu skolēnu sajūtas, grūtības un ieguvumus no attālinātajām mācībām, rezultāti liecina – skolēniem šis laiks ir trauksmains un emocionāls. Tomēr, par spīti tam, daudzi bērni un jaunieši saredz šai situācijai arī gaišās puses un ir iemācījušies daudz jauna.
Konkurss "Mācos pats!" piedzīvojis milzu atsaucību – tika iesniegti vairāk nekā 550 darbi. Skolēnu radošie darbi saņemti no visiem Latvijas novadiem un visām klašu grupām. Tie veidoti neiedomājamos formātos – esejas, dzejoļi, pasakas, zīmējumi, komiksi, prezentācijas, uzņemti video, veidoti plakāti, ziņu sižeti un pat sacerētas dziesmas.
Jaunas prasmes gan skolēniem, gan vecākiem
Lai arī šis laiks nav bijis viegls, skolēni no visām klašu grupām atzīst, ka attālināto mācību laikā ir iemācījušies daudz jauna. Daudzi kā lielu plusu saskata labākas datorlietošanas prasmes. Bērni no 1.–4. klašu grupas ar prieku un lepnumu uzsvēra, ka paši prot pieslēgties stundai, nosūtīt skolotājai darbu, sameklēt informāciju Google, sagatavot prezentāciju. Vecāko klašu skolēni kā ļoti vērtīgu ieradumu atzīst laika plānošanu.
Daļa skolēnu stāsta, ka šajā laikā ir pievērsušies aktīvākam dzīvesveidam – uzsākuši vingrot, skriet, izmantot labos laikapstākļus pastaigām.
Bērni atzīst, ka šajā laikā ir mācījušies ne tikai viņi, bet arī viņu ģimenes.
"Es iemācīju vecmāmiņu draudzēties ar internetu, tagad viņa mājās nodarbojas ar jogu. Vectēvs iemācījās gatavot, cep mums pīrāgus, dažreiz pārāk daudz," raksta Aļona Novika, Jūrmalas pilsētas Kauguru vidusskolas 2. klases skolniece.