Autobraucējs no Ādažiem Rīgā piedzīvoja nepatīkamu pārsteigumu, kad viedtālruņa mobilajā lietotnē samaksāja par stāvvietu, bet tāpat saņēma sodu, ziņo raidījums "Bez tabu".
Rīgā šoferis samaksājis par autostāvvietu, tomēr tāpat saņēmis sodu. "Rīgas satiksme" skaidro situāciju (7)
Kā vēsta raidījums "Bez Tabu", ādažnieks Kārlis savu auto bija novietojis Rīgas satiksmes stāvvietā Ernesta Birznieka Upīša ielā. Viņš atvēris mobilo lietotni "Riga Card", tur bijis uzrādīts, ka auto novietots C zonā un veicis apmaksu. Atgriezies no savām darīšanām, Kārlis pie auto vējstikla ieraudzījis pēcapmaksas paziņojumu, kurā norādīts, ka auto novietots B zonā un atbilstoša apmaksa par stāvēšanu nav veikta.
Kārlis sagatavojis pretenziju ar ekrānattēliem, ka telefons konkrētajā vietā uzrāda C zonu. Viņš arī apgalvo, ka citu zonu izvēlēties nav bijis iespējams. Atbildē no Rīgas satiksmes viņam savukārt apgalvots, ka atbilstoši pieejamajiem datiem samaksa veikta par C zonu, bet auto stāvējis B zonā. Kad Kārlis norādījis, ka arī Ādažos mobilā lietotne viņam uzrāda C zonu, sekojusi atbilde, ka apmaksa nav veikta.
Autobraucējs, kurš pats ir programmētājs, uzskata, ka vaina meklējama aplikācijā, kura nedarbojās un nesaprot, kāpēc tehniskas problēmas dēļ jāsoda klients.
Tikmēr Rīgas satiksmes pārstāve Baiba Bartaševiča - Feldmane skaidro, ka nekādi sistēmiski traucējumi lietotnes darbā nav konstatēti. Jo, ja lietotne nebūtu darbojusies, apmaksu, visticamāk, nebūtu vispār bijis iespējams veikt par jebkādu zonu.
"Veicot apmaksu, tomēr svarīgākais ir pārliecināties par zonu vai nu uz ceļa zīmes vai apmaksas automāta, jo, diemžēl, šādas kļūdas var rasties, jo zonas viena otrai ir ļoti tuvu. To var ietekmēt telefona uzstādījumi, to var ietekmēt interneta darbība," norāda Rīgas satiksmes pārstāve.
Kārlis ir arī pārsteigts, ka sākumā naudas sods bijis 13 eiro, bet pretenzijas celšanas brīdī jau sasniedzis 17. Rīgas satiksmē skaidro, ka tā tik tiešām ir - pirmajās 10 dienās pēc soda saņemšanas ir atlaide. Ja ir iebildumi, tad atlaide atceļas.
Lai kā, Rīgas satiksme neizslēdz, ka aplikācija kādā brīdī var nedarboties, tāpēc katru sūdzību izskata atsevišķi. Šajā situācijā telefona navigācija vienkārši nav sapratusi, kur Kārlis atrodas, jo konkrētajā Birznieka Upīša ielas posmā C un B zona atrodas ļoti tuvu viena otrai.