Zviedrijas veselības iestāde savā vakcinācijas pret Covid-19 reklāmas kampaņā nejauši izmantojusi vienu no atpazīstamākajām interneta "mēmēm", ziņo medijs "Reuters".
Zviedrijas Covid-19 vakcinācijas kampaņā nejauši izmantota slavena interneta "mēme" (1)
Otrdien amatpersonas paziņoja, ka interneta slavenības attēls ir noņemts no vakcinācijas kampaņas.
Haroldu, kurš vairāk pazīstams kā "Harolds, kurš slēpj sāpes" (angļu valodā - "Hide the Pain Harold"), ir viena no atpazīstamākajām interneta sejām tā dēvētajās "mēmēs" un interneta jokos.
Par "mēmi" mēdz uzskatīt joku vai parodiju, kas video vai attēla veidā izplatās interneta vidē.
"Harolda" īstais vārds ir Andrašs Arato un viņš ir no Ungārijas. 2008. un 2009. gadā viņš bija fotomodelis ilustratīvajiem interneta attēliem. Šajos attēlos sirmās bārdas īpašnieks redzams smaidīgs, taču tajā pašā laikā viņa acis izskatās tā, it kā aiz tām slēptos sāpes. Šī sejas grimase vēlāk kļuva par populāru interneta "mēmi" un tika nosaukta par "Haroldu, kurš slēpj sāpes". Daudzi uzņemtie foto ar "Haroldu" tika izmantoti interneta jokdaru vidē, padarot viņu par interneta "leģendu".
"Harolda" foto šoreiz parādījās Stokholmas pilsētas vakcinācijas pret Covid-19 kampaņā, gozējoties tās oficiālajā mājaslapā, jo kampaņas pārstāvji bija izvēlējušies viņa fotogrāfiju no kādas fotoaģentūras datubāzes.
"Mēs sākumā nezinājām, ka tā ir "mēme", taču vēlāk to pamanījām. Protams, mēs nomainījām attēlu," saka kampaņas pārstāvji.
Arato pēc slavenības statusa iegūšanas bieži piedalās reklāmas kampaņās Vācijā, kā arī piedalījies slavenajā "TED" sarunu ciklā.
Aģentūra, kas atbildīga par aptuveni viena miljona Stokholmas iedzīvotāju veselību, uzskata, ka šim attēla misēklim ar "Haroldu" nevajadzētu ietekmēt viņu uzticību vakcinācijai.
"Mēs uzskatām, ka dažu stundu ilga attēla publicēšana, kas pati par sevi nav maldinoša vai neatbilstoša, nevarētu sabojāt uzticību Covid-19 vakcinācijai," paziņojusi aģentūra.
Nice to see Hide the Pain Harold doing his bit for Sweden’s COVID-19 vaccination effort. pic.twitter.com/ObBgK9OTNt
— Colm Fulton (@ColmFulton) March 30, 2021