Trešdien, 24. martā, milzīgs konteinerkuģis uzskrēja uz sēkļa Suecas kanālā, kad vēja brāzma novirzīja to no kursa, bloķējot kuģu satiksmi vienā no pasaules noslogotākajiem tirdzniecības ceļiem.
Suecas kanālā iesprūdušais konteinerkuģis kļūst par interneta "upuri" (1)
Ceturtdien atsākti centieni, lai no sēkļa noceltu vienu no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem "Ever Given", kas pilnībā nobloķējis kustību globālajai ekonomikai vitāli svarīgajā transporta artērijā.
Operācijā iesaistīti pieci velkoņi.
Šis notikums nepalika nepamanīts arī interneta asprāšu vidē, un iesprūdušais kuģis tika parodēts gan ar pārveidotiem attēliem, gan ar atsaucēm no kino filmas ar Ostinu Paauersu galvenajā lomā, gan skatītāju iecienītā seriāla "Draugi" mazu epizodi.
Someone said #Suezcanal? pic.twitter.com/367OyQQ1A8
— Chenny (@ImNotChenny) March 23, 2021
We go live to the #SuezCanal pic.twitter.com/FJ2DZCkIFQ
— Dli O'Doir (@dli_odoir) March 24, 2021
Meanwhile..☕#SuezCanal #Evergreen pic.twitter.com/9TxBcdB6Ai
— J̵̟̦̲̞̭̱̀̈́͑̄̇̈́̚͝ustice (@The_Justice7) March 24, 2021
Have they tried this yet? #SuezCanal pic.twitter.com/SbuzbMUIWn
— BroBible (@BroBible) March 24, 2021
I love the internet#SuezCanal pic.twitter.com/jMPWGftvT3
— Mohamed El Dahshan (@eldahshan) March 24, 2021
Suez needs him. #SuezCanalpic.twitter.com/pA0ZuXrUu7
— Vib (@ivibz) March 25, 2021
I had no idea Ross Geller had a new job as the captain on a container ship. #SuezCanal #Evergiven pic.twitter.com/6j3MqxxTbi
— Kreidy Giantsbane (@kreidy_b) March 24, 2021
That escalated quickly...#Suez #canal #Evergreen pic.twitter.com/T5pWfSCIcS
— Giant Military Cats (@giantcat9) March 24, 2021
Šobrīd ir grūti prognozēt, cik ilgi šī operācija būs jāturpina, sacīja kuģa pārvietošanas centienos iesaistītā Nīderlandes uzņēmuma "Boskalis" vadītājs Peters Berdovskis.
"Mēs nevaram izslēgt, ka tas atkarībā no apstākļiem varētu ilgt vairākas nedēļas," Nīderlandes televīzijas programmai "Nieuwsuur" sacīja Berdovskis.
Kuģa gali iestrēguši kanāla krastos, viņš sacīja.
"Tas līdzinās milzīgam krastā izmestam valim. Tas smiltīm ir milzīgs svars. Mums var nākties kombinēt svara samazināšanu, pārvietojot no kuģa konteinerus, naftu un ūdeni, velkoņu iesaisti un bagarēšanu," skaidroja Berdovskis.
Bagarētāji strādā pie tā, lai līdzās kuģim pārvietotu smiltis un dubļus, paralēli tam velkoņi cenšas kuģi izkustināt, sacīja "Ever Given" tehniskās vadības uzņēmums "Bernhard Schulte Shipmanagement".
Jūras transporta uzņēmums GAC informējis klientus, ka centieni izkustināt kuģi turpinās, tomēr vēja un kuģa milzīgo izmēru dēļ operācija ir apgrūtināta.
Ja situāciju neizdosies atrisināt tuvāko 24 līdz 48 stundu laikā, transporta uzņēmumiem var nākties pārplānot savu kuģu maršrutus un izvēlēties ceļu apkārta Āfrikai, kā rezultātā kuģi ceļā pavadīs aptuveni par nedēļu vairāk laika, norāda eksperti.
Zem Panamas karoga kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" sagriezies sāniski un iestrēdzis, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.
Kuģis bija ceļā uz Nīderlandes ostu Roterdamu.
Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.
Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.