Krievijas specdienestiem šis virziens būs nozīmīgs, jo tas izriet no Kremļa stratēģiskās sāncensības ar NATO un nepieciešamības attīstīt militāro rūpniecību, apejot Krievijai starptautiski piemērotos stratēģiskas nozīmes preču importa liegumus.
Savukārt Ķīnas Komunistiskās partijas ilgtspēja ir tieši atkarīga no valsts ekonomiskās izaugsmes tempiem, kuru uzturēšana pieprasa pāreju no ražošanas uz inovāciju ekonomiku. Tādēļ starp Ķīnas specdienestiem nozīmīgiem mērķiem būs NATO valstu, tostarp Latvijas, zinātnes projekti ar augstu inovācijas potenciālu.
Latvijas sabiedrības grupas, kas visvairāk piesaista nedraudzīgo ārvalstu specdienestu interesi, aizvadītā gada laikā nav būtiski mainījušās.
Covid-19 pandēmijas ietekmē samazinoties ārvalstu specdienestu iespējām izvērst darbu ar aģentūru klātienē, pieauga alternatīvo izlūkošanas platformu - kiberizlūkošanas, signālu izlūkošanas, satelītizlūkošanas un atklāto avotu informācijas apkopošanas - nozīme.
Tādējādi tuvākā nākotnē pieaugs informācijas tehnoloģiju un komunikāciju drošības risinājumu nozīme, kā arī lielāka vērība būtu jāpievērš tam, kāda rakstura informācija tiek izvietota publiskajā telpā.
Krievijas specdienesti joprojām turpināja atgūties no diplomāta piesegā strādājošo izlūku masveida izraidīšanas no NATO valstīm 2019.gadā pēc nesekmīgā mēģinājuma noindēt bijušo militārās izlūkošanas virsnieku Sergeju Skripaļu.
Šo pozīciju atjaunošanu apgrūtina NATO valstu drošības dienestu pretdarbība, tādēļ Krievijas specdienesti turpināja meklēt alternatīvus izlūkošanas kanālus.
VDD vērtējumā paredzamā nākotnē turpināsies ierindas diplomātu iesaistīšana specdienestu darba atbalstīšanā, palielinot izlūkošanas riskus Latvijas valstspiederīgajiem, kuri regulāri kontaktējas ar Krievijas vēstniecību, un ģenerālkonsulātiem, piemēram, formējot vīzas, sadarbojoties ar preses dienestu, iesaistoties pārrobežu sadarbības projektos un militāri memoriālajos pasākumos.