Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta sagatavotā informācija Satiksmes un transporta lietu komitejai.
Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments rada sarežģījumus (1)
65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides eksperiments rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.
Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% - ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis eksperiments neko nemainīs.
Kā norāda departaments, kopumā viena trešā daļa aptaujāto iedzīvotāju atbalsta velojoslu izveidi Čaka ielā, kamēr divas trešdaļas ir drīzāk pret.
Gan aptauju dati, gan sociālajos medijos paustais liecinot, ka velojoslu izveidi atbalsta mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, kamēr kritiskāki ir autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri.
Viskritiskāk pret pagaidu velojoslu izveidi izturas Purvciema iedzīvotāji. 72% šīs apkaimes iedzīvotāju drīzāk ir pret velojoslu izveidi. Šie iedzīvotāji pārsvarā izmanto sabiedrisko transportu - 40%, vai privāto auto - 46%.
Čaka ielas un tuvējo ielu uzņēmēji un tirgotāji pret pagaidu velojoslu izveidi ir kritiskāki nekā iedzīvotāji
kopumā.
Gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji ir pozitīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi citviet pilsētā, sliecoties piekrist apgalvojumam, ka tās ir nepieciešamas, bet ne Čaka ielā.
Aptauja veikta pagājušā gada decembrī un tās laikā aptaujāti 500 cilvēki.
42% aptaujāto pārvietojas ar personisko auto, 23% - ar sabiedrisko transportu, 29% - kājām, bet 5% ar velosipēdiem.
Pirmdien, 22.martā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja uzklausīt departamenta informāciju par pagaidu velojoslām Aleksandra Čaka ielā.
Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velo joslu izveidi Čaka un Marijas ielā.