Uzņēmums "RIPO" jau teju 20 gadus nodarbojas ar pasažieru pārvadājumu autobusiem un tūrismu, taču Covid-19 pandēmijas dēļ bizness ir praktiski apturēts. Uzņēmumam tika noraidīta granta atbalsta saņemšana. Portāls "Apollo" sazinājās ar "RIPO" pārstāvi Annu Zeimuli, lai noskaidrotu situāciju.
Uzņēmuma "RIPO" pirmsākumi meklējami 1993. gadā. Tajā laikā "RIPO" nodrošināja pasažieru pārvadāšanu maršrutā Rīga - Varakļāni. Tāpat uzņēmums organizējis braucienus uz Čehiju, Poliju, Baltkrieviju, Krieviju un Baltijas valstīm.
Kopš 2000. gadu sākuma uzņēmums paplašinājis savus tūrisma maršrutus un pašlaik braucieni tiek organizēti uz gandrīz visām Eiropas valstīm.
Pandēmijas ietekme uz tūrisma uzņēmumu "RIPO"
Covid-19 pandēmijas dēļ uzņēmums "RIPO" nonācis sarežģītā situācijā. Uzņēmums pieteicās granta atbalsta saņemšanai, taču tas tika noraidīts, jo pēdējo sešu mēnešu laikā pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administrētajos nodokļos vidēji mēnesī aprēķināts mazāk nekā 200 eiro.
"RIPO" pārstāvji Kārlis un Anna Zeimuli vērsās Ekonomikas ministrijā (EM), lai noskaidrotu, kāpēc VID atteicis atbalsta saņemšanu.
Savā vēstulē EM "RIPO" pārstāvji vaicāja, kāpēc granta atbalsta aprēķins balstās uz sešiem mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas - maijs, jūnijs, jūlijs, augusts, septembris, oktobris, lai gan EM noteiktajā granta atbalsta aprēķinā norādīti trīs mēneši - augusts, septembris un oktobris.
Uzņēmums skaidroja, ka samaksāt nodokļus par maiju un jūniju nav bijis iespējams, jo "RIPO" bijis liegts strādāt līdz 2020. gada 30. jūnijam. "RIPO" pārstāvji vēstulē uzsvēra, ka pilnvērtīgi savu darbību neatsāka arī jūlijā, augustā, septembrī un oktobrī.