Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Psihoemocionālā atbalsta tālruņa psihologs Jelgavā esot novērsis domas par pašnāvību

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Love Solutions/shutterstock.com

Psihoemocionālā atbalsta tālruņa psihologs, kas Jelgavā darbojas ārkārtējās situācijas laikā, novērsis kāda iedzīvotāja domas par pašnāvību, liecina pilsētas pašvaldības publiskotā informācija.

Jelgavā ārkārtējās situācijas laikā izveidots psihoemocionālā atbalsta tālrunis 29 383 535, pa kuru zvanot, iedzīvotāji var saņemt bezmaksas psihologa konsultāciju ārpus darba laika - katru dienu no plkst.17 līdz 22. 2020.gadā pa psihoemocionālā atbalsta tālruni iedzīvotāji zvanījuši 51 reizi, bet šogad nepilnos divus mēnešos konsultācijas sniegtas jau 26 cilvēkiem.

"Satraukums, iekšējais nemiers, bailes un neziņa liecina par psihoemocionālā stāvokļa problēmām, īpaši ārkārtējās situācijas laikā. Daudzi zvanītāji slīgst depresijā un pat skaļi pauž domas par pašnāvību," skaidroja Jelgavas Sociālo lietu pārvaldes pārstāve Dace Diržine.

Psihologs šādiem cilvēkiem pievērš īpašu uzmanību, un saruna dažkārt var ieilgt, lai uzklausītu, izrunātos un tomēr pārliecinātu, ka katrā bezizejā ir kāda izeja, un tā kopīgajā sarunā tiek meklēta.

"Pagājušajā nedēļā cilvēks, kurš pieļāva domu par pašnāvību, psihologam zvanīja atkārtoti, bet šoreiz - lai pateiktu paldies. Tieši saruna ar psihologu viņam esot ļāvusi daudzas lietas pārvērtēt un atrast spēku dzīvot tālāk," apgalvoja Diržine.

Nereti saruna nepieciešama vientuļiem un šķietami aizmirstiem cilvēkiem, lai viņi smeltos spēku dzīvot tālāk, cilvēkiem ar pārslodzi darbā un izdegšanas sindromu.

"Šādās reizēs ar zvanītāju tiek pārrunātas iespējas simptomu mazināšanai, pārrunātas elpošanas metodes, ar kuru palīdzību iespējams regulēt stresa radītās izjūtas. Sarunā tiek sniegta informācija par psihoterapijas metodēm un to iedarbību uz fizisko un psiholoģisko pašsajūtu," aprakstīja Sociālo lietu pārvaldes pārstāve.

Bijušas situācijas, kad psihologs cilvēku mudinājis rakstīt emociju dienasgrāmatu, kas var mazināt negatīvos iekšējos pārdzīvojumus, tādējādi arī mazinot stresa līmeni.

Psihoemocionālais atbalsts bijis nepieciešams arī kādam jelgavniekam, kuru māc neziņa par vakcinēšanos pret Covid-19. Pēc sarunas gan psihologs tomēr ieteicis uzticēt šo jautājumu savam ģimenes ārstam un kopīgi ar speciālistu izlemt par labāko risinājumu.

Daudzi cilvēki atbalsta tālruni izmantojuši vairākkārt - ņēmuši vērā iepriekš ar psihologu izrunāto un, atkārtoti zvanot, dalījušies pieredzē. Kāds zvanītājs, kurš pēc sarunas ar psihologu ir pierakstījies pie ārsta psihoterapeita, tomēr atzinis, ka labprātāk izmanto atbalstu pa tālruni, jo šajā gadījumā saruna nenotiek aci pret aci, ir anonīma, un viņam tā esot vieglāk runāt par savām problēmām.

"Šis un citi gadījumi apliecina šāda psihoemocionālā atbalsta tālruņa un speciālista, kurš uzklausa un sniedz tik nepieciešamo atbalstu pa tālruni, nepieciešamību," atzina Sociālo lietu pārvaldē.

Psihoemocionālā atbalsta tālrunis Jelgavā atklāts aizvadītā gada pavasarī, kad valstī pirmo reizi tika izsludināta ārkārtējā situācija, bet vasarā tā darbs pārtraukts. Kopš novembra līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu valstī tas atkal darbojas.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu