Latvijas Bankas ekonomists Oļegs Krasnopjorovs "de facto" norādīja, ka, kamēr ir viena iedzīvotāju grupa, kurai ir grūti atrast darbavietu pat par zemu algu, ir cilvēki, kuriem jau ir augsta alga, augsti ienākumi.
"Un viņu ienākumi pat pieaug šobrīd. Un mēs to ļoti labi redzam," viņš piebilda.
Lai gan dīkstāves pabalsti un cita veida valsts atbalsts ļāvis ierobežot straujāku bezdarba pieaugumu, daļa uzņēmēju joprojām izšķiras par atlaišanu. Vismaz 58 uzņēmumos Covid-19 dēļ bijusi arī kolektīvā atlaišana, kopumā no darba atbrīvojot gandrīz 6000 cilvēku. Liela daļa bez darba palikušie strādāja transporta nozarē.
Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrībā atceras, ka pirmā, kas jau pavasarī paziņoja par kolektīvo atlaišanu, bija viesnīca "Radisson Blu". Vēlāk sekoja transporta uzņēmumi, piemēram, "Lux Express". Lai cīnītos pret atlaišanām trūcis argumentu, jo darba tiešām nebija, un galvenais bijis panākt, lai izmaksā kompensācijas.
"Vienubrīd bija vienošanās ar autovadītājiem pusslodzīti tikai strādāt. Nu, tie, kuriem galīgi darba nebija, arī pieņēma to. Un septembrī arī šis beidzās, un tad arī viņi pieteica kolektīvo atlaišanu," raidījuma stāstīja Arodbiedrības priekšsēdētājs Juris Kalniņš.
Šobrīd neatbildēts ir jautājums, kas notiks ar bezdarba rādītājiem, kad atcels dīkstāves pabalstus. LM prognozē, ka bezdarbnieku skaits varētu augt, jo daļa darba attiecības saglabā pateicoties šim pabalstam, bet uzņēmumi tāpat nespēs uzreiz atgūties. Tādēļ būšot jādomā, kā šo atbalstu izbeigt pakāpeniski, pat ja beigsies ārkārtas situācija.