Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Īlons Masks iesaka, kādus auto nevajadzētu pirkt

Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Tesla Motors dibinātājs Īlons Masks nesenā intervijā atzinis, ka Tesla automobiļu ražošanā ik pa laikam tiek atklātas dažādas problēmas. Kad tās novērstas, parādās jaunas. 

Pēc pasaulē bagātākā cilvēka teiktā, tas ir normāls process, jo visu paredzēt nav iespējams. Šā iemesla dēļ Masks YouTube intervijā inženierim un blogerim Sendijam Munro

iesaka pirkt jaunu auto ražošanas cikla sākuma fāzē vai tad, kad ražošanas apjoma temps ir stabilizējies, un labāk atturēties no iegādes, kad ražošana strauji uzņem apgriezienus. Tas nozīmē, ka labāk nepirkt tādu auto, kurš montēts, kad konveijers strādā ar pilnu jaudu.

Tā var izvairīties no nevajadzīgiem pārsteigumiem kā, piemēram, nekvalitatīvs virsbūves krāsojums vai slikti pielīmēts stikla jumta panelis. Vai arī nevienmērīgas salaiduma spraugas starp virsbūves paneļiem vai pat atšķirīgi durvju apšuvuma paneļi vienā auto.

Raksta foto
Foto: Twitter/@DietWrite

"Mums bija nepieciešams zināms laiks, lai kaut kā pilnveidotu ražošanas procesu. It sevišķi straujā ražošanas apjoma pieauguma laikā," sarunas gaitā saka Īlons Masks. Viņš norāda, ka, augot Model 3 ražošanas apjomam, "gaismā nākusi" krāsas žūšanas problēma. Proti, konveijerā darbi ritējuši ātrāk un automobiļu pārklājuma žūšanai atlicis par vienu līdz divām minūtēm mazāk laika. Šā iemesla dēļ krāsojuma kvalitāte ražošanas cikla sākumā bijusi augstāka nekā vēlāk, kad izlaides apjoms sasniedzis maksimumu. Šo laika deficītu izdevies novērst tikai 2020.gada beigās. 

Aizstāvot savu uzņēmumu, Masks gan uzsver, ka auto ražošana ir īsta elle, turklāt, pēc viņa teiktā, Tesla Motors ir vienīgais uzņēmums pēdējo 100 gadu laikā, kurš par lielu autoražotāju kļuvis no nulles.

"Prototipus būvēt ir vienkārši un jautri, turpretī sasniegt masveida ražošanas līmeni ar uzticamu, kvalitatīvu produktu par pieejamu cenu - sarežģīti," saka Masks. 

Sarunas gaitā Munro aprunājās ar Masku arī par autonomās braukšanas sistēmām. No Maska teiktā noprotams, ka šāda tipa automobiļu izstrādē ir iesaistīti gan Tesla, gan arī viņa kosmosa kompānijas SpaceX inženieri. Viņiem dotais uzdevums ir vienkāršs - radīt sistēmu, kas prastu vadīt auto patstāvīgi un nepieļautu  avarēšanu, pat ja tā priekšā uz ceļa nosēžas NLO. Jo galvenais uzdevums ir un paliek pasažieru droša un komfortabla nogādāšana no punkta A punktā B.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu