Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Raidījums: Ekonomikas ministrija rosinās atvērt grāmatnīcas un atļaut stādu un sēklu tirdzniecību (1)

Grāmatnīca.
Grāmatnīca. Foto: Pixabay

Ekonomikas ministrija (EM) skatīšanai valdībā virzīs priekšlikumu atļaut sēklu un stādu tirgošanu, kas patlaban ir aizliegta. Tāpat ministrija piedāvās atļaut atsākt darbu grāmatnīcām. To Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "Šodienas jautājums" atzina EM valsts sekretārs Edmunds Valantis.

Pēc viņa teiktā, EM līdz šim strādājusi pie dažādiem modeļiem veikalu atvēršanai un darba atsākšanai ierastā režīmā. Taču ir jābūt efektīvam mehānismam, lai tirdzniecība būtu droša, kam piekrīt arī uzņēmējus apvienojošā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

"Skaidrs, ka visus veikalus epidemioloģiskās situācijas dēļ patlaban nevar atvērt, taču atsevišķi veikalu veidi varētu tirgot visas tajos esošās preces bez ierobežojumiem. Tie varētu būt pārtikas veikali, higiēnas preču veikalu un grāmatnīcas," stāstīja Valantis.

Tiesa, vēl ir jāvienojas par attiecīgo veikalu definīciju. Proti, vai pārtikas veikalos pārtikas un citu preču īpatsvaram jābūt 70% pret 30% vai arī pārtikas preču apjoms varbūt mazāks, piemēram, puse, skaidroja EM valsts sekretārs.

Viņš sacīja, ka ir plānots saglabāt sarakstus ar precēm, ko jau ir atļauts tirgot, taču šos sarakstus varētu paplašināt, ļaujot tirgot, piemēram, stādus, sēklas, utml. Tas nozīmē, ka darbu varētu arī atsākt specializētie veikali, kas nodarbojas ar stādu un sēklu tirdzniecību.

LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš LTV raidījumā atgādināja, ka kopā ar uzņēmējiem ir izstrādāts "drošas" tirdzniecības koncepts, kas līdz ar preču pieejamības paplašināšanos paredz stingrākas tirdzniecības prasības. Koncepts ietver četras sadaļas:

Stingras prasības veikalu apmeklētāju plūsmām - uz vienu klientu 25 kvadrātmetru platība. Veikaliem seko apmeklētāju plūsmām ne tikai tirdzniecības zālē, bet arī ārpus.

Skaidrs atbildība sadalījums un pienākumi. Veikaliem ir izstrādā iekšējo kārtību, kādā veidā tiks nodrošinātas prasības.

Ierobežot mārketinga pasākumus - nedrīkst būt zibakcijas, lai izvairītos no lielas klientu pulcēšanās.

Ieviest kontroli un samērīgu sodu sistēmu.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu