Lietotnes izstrādātāji skaidro, kontakts nav fiksēts, jo, iespējams, kaut kas no šīs ķēdītes iztrūcis. Savukārt SPKC atzīst, kavēšanās ar apziņošanu, kad saslimušo skaits ir virs 1000 jaunu gadījumu dienā, var būt, jo centra kapacitāte ir ierobežota.
"Protams, jo mazāk gadījumu, jo saslimušais zvanu no epidemiologa saņem ātrāk. Bet te jāsaka tā, – mēs arī, skatoties to situāciju, analizējot tos aizķeršanās momentus, ir situācijas, kad ir nepareizi norādīts tālruņa numurs, divas, trīs dienas zvana cilvēkam, netiek celts tālrunis," skaidroja viens no "Apturi Covid" lietotnes radītājiem Arvis Zeile.
Raidījums zināms arī par paziņojumiem no lietotnes, ka cilvēks it kā ir bijis kontaktā ar kādu inficēto dienā, kad nevienu nemaz nav saticis.
SPKC atzīst, ka šāda iespēja pastāv, bet tā ir minimāla. Tāpat arī viņi neatzīst varbūtību, kas arī izskan sociālajos tīklos, ka par kontaktpersonu var kļūt aiz sienas dzīvojošam kaimiņam.
Lietotnes veidotāji gan atzīst, pēc astoņu mēnešu darbības, lietotnei nepieciešams veikt atjaunošanu. Uzlabojumi varētu novērst arī atsevišķas sīkās problēmas.
"Tā joprojām ir pilnībā funkcionējoša, bet prasītos veikt šo kodu bibliotēkas atjaunošanu. Tie atjauninājumi saistīti arī ar "Bluetooth" kalibrācijām, kas var ietekmēt, ka signāls bijis pārāk jūtīgs, kaut kur pārāk ātri noreaģē, kaut kur pārāk vēlu," sacīja Zeile.
Uzlabojumi prasītu arī zināmas izmaksas, kuras Zeile šobrīd nevarot nosaukt. Lai gan lietotni izstrādāja privātais sektors, faktiski tā pieder Veselības ministrijai, tādēļ nauda uzlabojumiem būs jālūdz viņiem.
Kopš lietotnes palaišanas kodu, lai pabrīdinātu kontaktpersonas, kuras arī uzstādījušas lietotni, saņēmuši 2500 inficēto. Apzināto kontaktpersonu skaits nav zināms, jo šādus datus neviens neuzkrāj. Tie gan varētu būt vairāki tūkstoši.
Video: "TV3 Ziņas" sižets