Rīgas apvedceļu tuvākajā nākotnē gaida pārmaiņas - plānots, ka pieaugs satiksmes ātrums, palielināsies šosejas caurlaidība un vienlaikus uzlabosies braukšanas drošība, ziņo TV3 raidījumā "900 sekundes".
Drošības uzlabojumi un 130 km/h. Kādas pārmaiņas gaidāmās uz Rīgas apvedceļa?
Rīgas apvedceļš jau krietnu laiku ir pārmērīgi noslogots un nespēj pilnvērtīgi pildīt savu funkciju. Apvedceļš jeb A4 un A5 šoseja ir ar tikai vienu joslu katrā virzienā, ir daudz viena līmeņa krustojumu ar luksoforiem. Tas viss rada sastrēgumus un smagus negadījumus.
Sākta izpēte, lai abus ceļus – A4 un A5 – pārveidotu par ātrgaitas šoseju. Satiksmes ministrijas pārstāvis Tālivaldis Vectirāns norāda, ka jau ir sākts ietekmes uz vidi novērtējums. Runa ir par trokšņu sienu nepieciešamību, dzīvnieku taku apzināšanu un citu ietekmju novērtēšanu. Tas viss nepieciešams, jo apvedceļš pēc pārmaiņām būs ātrākais Latvijā.
Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns: “Būs ātrgaitas ceļš, nevis vairs ceļš parasts ar 90 kilometriem stundā, bet jau ātrgaitas, lai varētu braukt ar 110 līdz 130 kilometriem stundā. Atkarībā no posma varētu šādu izveidot.”
Apvedceļa pārbūve lielā mērā ietekmētu arī satiksmi Rīgā: lai arī ātrgaitas šoseja būs garāka, tomēr laika ziņā braukt apkārt pilsētai būs ātrāk, nekā doties cauri Rīgai.
Apvedceļa pārbūves laikā iecerēts atteikties no luksoforiem un vispār no vienlīmeņa krustojumiem. Vietās, kur krustojums būs tiešām nepieciešams, paredzēts būvēt estakādes. Tas viss sniegs iespēju braukt pa apvedceļu bez liekas kavēšanās.
Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norāda, ka Rīgas apvedceļš jau sen ir pārslogots. Tāpēc uz šīs šosejas notiek vienas no smagākajām avārijām valstī. Apvedceļā izveidojot abos virzienos divas atdalītas joslas, uzlabotos satiksmes drošība visas Latvijas līmenī.
Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis: “Ar Rīgas apvedceļu vēl ir jārunā par Ķekavas apvedceļu, kuru tūlīt jau sāks būvēt, un, ja šie divi projekti tiks īstenoti, sagaidīsim ļoti lielus satiksmes drošības uzlabojumus. Viena vienīga Rīgas apvedceļa izbūve jau varētu samazināt bojāgājušo skaitu vismaz par 20%.”
Apvedceļa kopgarums ir nedaudz virs 60 kilometriem. Satiksmes ministrijā norāda, ka reāli būvdarbi varētu sākties pēc trīs līdz četriem gadiem.
Rīgas apvedceļa pārbūve notiek Latvijas Valsts ceļu attīstības stratēģijā 2020.-2040.gadam. Divdesmit gadu laikā iecerēts 1000 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometriem stundā.
Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro.