Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Brasas tilta pārbūvei Rīgas pašvaldība aizņemsies 10 miljonus eiro

Brasas tilts jeb satiksmes pārvads Rīgā pār dzelzceļa līniju Zemitāni—Skulte, kas savieno Rīgas centru (Miera iela) ar Mežaparku un Čiekurkalnu (Gaujas iela).
Brasas tilts jeb satiksmes pārvads Rīgā pār dzelzceļa līniju Zemitāni—Skulte, kas savieno Rīgas centru (Miera iela) ar Mežaparku un Čiekurkalnu (Gaujas iela). Foto: Zane Bitere/LETA

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja šodien atbalstīja lēmumprojektu par 10,2 miljonu eiro aizņēmuma ņemšanu Brasas tilta pārbūves pabeigšanai.

Aizņēmumu plānots ņemt Valsts kasē vai pie cita aizdevēja, kas piedāvās izdevīgākus aizņēmuma nosacījumus, ar aizņēmuma atmaksas termiņu līdz 15 gadiem un pamatsummas atlikto maksājumu līdz trīs gadiem.

Gala lēmums par aizņēmuma ņemšanu jāpieņem Rīgas domes sēdē.

Kā ziņots, Brasas tilta būvdarbi apstājās 2019.gada maija sākumā, jo remontdarbu laikā tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

Uzsākot pārbūvi, atbildīgie ierēdņi arī konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji. 

Tā rezultātā domes vadībai bija jāizšķiras - tiltu būvēt pilnībā no jauna vai arī papildināt esošo būvprojektu. 

Dome izšķīrās pārbūvi turpināt esošās būvatļaujas ietvaros, kas nozīmē, ka darbus turpinās "Kauno tiltai". Tomēr pašvaldības un būvnieku starpā radās domstarpības, jo pašvaldības ieskatā, būvnieki piedāvājuši tilta sagatavošanās darbus veikt par ievērojami lielāku summu, nekā reāla tirgus situācija. Tā rezultātā trīs reizes tika veikta tirgus cenu aptauja.

Savukārt stājoties amatā jaunajai domei, Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (APP) paziņoja, ka būtiski jāmaina veids, kā Rīgas domes Satiksmes departaments organizē Brasas un Deglava tiltu rekonstrukciju.

Domes vadību neapmierināja skaidrojumi par to, kāpēc iekavējušies termiņi un pieaugušas izmaksas Brasas un Deglava tilta rekonstrukcijas projektos.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti.

Seko Apollo arī Instagram - viss aizraujošais, skaistais un svarīgais vienuviet!

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu