Pētījuma gaitā sagatavotas maltītes, vērtēts ēdiena izskats, nosakot kopējo produkta vērtību un vizuālo pievilcību. "Laboratoriski visiem ēdieniem analizēti uzturvērtības rādītāji, nosakot olbaltumvielu, ogļhidrātu, tostarp cukuru, šķiedrvielu, tauku, tostarp piesātināto, nepiesātināto un transtaukskābju saturu, pelnvielu, sāls un atsevišķu uzturā nozīmīgo minerālvielu - kalcija, dzelzs un joda - saturu," informēja Janmere.
Savukārt pētījuma noslēgumā "sniegti risinājumi un ieteikumi lauksaimniecības izejvielu, pārtikas produktu un uztura sistēmu noturības stiprināšanai krīzes un pēckrīzes attīstības iespēju laikā, kā arī zināšanu nodošanas veicināšanai ieinteresētajām personām - politikas veidotājiem, pašvaldībām, ražotājiem un patērētājiem".
Kopumā pētījuma uzdevumu izpildē tika iesaistīta starpdisciplināra 30 zinātnieku komanda no divām institūcijām - LLU un Dārzkopības institūta, tai skaitā pārtikas tehnoloģiju inženieri, ekonomisti, biologi, agronomi, sociologi un ķīmiķi. Izpētes laikā veiktas 102 intervijas ar pārtikas ķēžu dalībniekiem, fokusgrupu intervijās piedalījušies 78 pārtikas nozaru un asociāciju pārstāvji. Tāpat apkopota informācija par patērētāju pārtikas iegādes paradumu izmaiņām - veiktas tiešās intervijas respondentu dzīvesvietās un kopumā tajā piedalījās 1013 iedzīvotāju no visiem Latvijas reģioniem.
LLU un Dārzkopības institūtam piešķirtais finansējums šajā pētījumā paredzēto uzdevumu īstenošanai bija 102 869 eiro.
Pētījuma noslēguma ziņojums tiks publicēts LLU portālā pēc tā izvērtēšanas.
Kā vēstīts, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sola vērtēt valsts pētījumu programmā "Covid-19 seku mazināšanai" finansiāli atbalstīto pētnieku darbu kvalitāti un atgūt naudu, ja rezultāti būs slikti. Ar šādu paziņojumu IZM nāk klajā pēc tam, kad sociālajos medijos tika plaši apspriests LLU rektores Irinas Pilveres vadībā veiktais pētījums "Vietējo pārtikas ķēžu pārstrukturizēšana un noturības stiprināšana krīzes un pēckrīzes laikā Latvijā", kurā 30 no 430 pētījuma lappusēm bija veltītas ēdienu gatavošanas tehnoloģiskajām kartēm jeb ēdienu gatavošanas receptēm, kuras, komentētāju vērtējumā, ir sen zināmas un nav no jauna radītas zināšanas. Piemēram, kāda shēma vēstīja: "Dārzeņu uzkodas. Gurķi, tomāti > sagriež > pasniedz."