"Es teiktu, ka vajadzētu mest mieru šim aizliegumam pēc būtības, visu atrisina cilvēku skaita ierobežošana veikalos uz vietas, un tas, ka visu var iegādāties internetā," pauž Liepiņa.
Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis pauda pārliecību, ka EM, piesedzoties ar labu mērķi, ir izstrādājusi risinājumu, kas rada augsni pircēju neizpratnei veikalos, prasa ievērojamas, taču nepamatotas investīcijas veikalniekiem, kas reāli nav izpildāmas tādā veidā, kā ierēdņi un politiķi to ir iecerējuši.
Asociācijas izpilddirektors atgādināja, ka atbilstoši pašreizējiem nosacījumiem veikalos var atrasties ļoti ierobežots skaits cilvēku, tirgotājiem ir jāregulē pircēju plūsma, pircējiem ir jāvalkā aizsargmaskas, jāietur distance un jādenzificē rokas.
LPTA ieskatā, ieviešot līdzšinējos ierobežojumus pārtikas mazumtirdzniecības veikalos, tika panākts maksimālais iespējamais efekts Covid-19 izplatības ierobežošanā. Pārtikas mazumtirgotāji arī ļoti atbildīgi esot izturējušies pret pircēju plūsmas uzturēšanu.
Pēc Krūzīša paustā, pircēju skaits veikalos ir samazinājies līdz pat 25%, vairums pareizi valkā sejas maskas un ievēro distancēšanos. Tomēr "jaunas, neizprotamas idejas" par maksimālo pircēju skaitu pie kases, ierosinājums palielināt no 15 kvadrātmetriem uz 25 kvadrātmetriem vietu vienam cilvēkam veikalā, nodrošināt elektronisko plūsmas kontroli vai pat slēgt pārtikas tirdzniecības vietas uz divām nedēļām pārkāpumu gadījumā esot nesamērīgas un nepamatotas.
"Ir sasniegta sarkanā līnija. Esam pacietīgi ieviesuši vienu prasību pēc otras, bet tālāk klusēt vairs nevaram. Pārtikas tirdzniecība ir stratēģiski svarīga nozare un smagajos pandēmijas apstākļos bijis uzticams sabiedrotais, lai nodrošinātu cilvēkus ar visu nepieciešamo, vienlaikus neļaujot nekontrolēti izplatīties vīrusam.
Vēlme padarītu pieejamus būvmateriālus un modes preces nedrīkst būt par iemeslu, lai vēl vairāk apgrūtinātu pirmās nepieciešamības preču tirgotāju darbu un padarītu jau tā smagos pārtikas mazumtirgotāju darba apstākļus neizturamus," sacīja Krūzītis.
Viņš arī pārliecināts, ka aizliegums izmantot reklāmu, lai informētu pircējus par zemākas cenas piedāvājumiem, ir pret cilvēku interesēm ietaupīt līdzekļus šajā ekonomiski smagajā laikā.
Seko Apollo arī Instagram - viss aizraujošais, skaistais un svarīgais vienuviet!