VID Muitas pārvaldes Muitošanas metodikas daļas vadītāja Irēna Knoka sacīja: "Izstāšanās līgumā ir iespēja “normālā” veidā pabeigt pārvadājumus, kas izsūtīti pirms 1. janvāra. Ja preces ir ceļā uz Latviju vai citu Eiropas Savienības (ES) ostu, un kuģis izbraucis, Apvienotajai Karalistei vēl esot ES sastāvā, preces nebūs jāmuito. Līdzīgi ar citiem transporta veidiem, bet jārēķinās, ka ir milzīgi sastrēgumi."
Jāsaprot arī, ka beigsies ne vien brīva preču, bet arī darbaspēka kustība. Un tas, savukārt, var radīt problēmas tiem, kuri bija pieraduši aizlidot uz Apvienoto Karalisti, izdarīt kādu konkrētu darbu un doties mājās.
"Muita abās pusēs fiksēs tos, kas ierodas, piemēram, ar manikīra piederumiem vai ko tādu un kontrolēs kā iespējamus darbaspēka kustības pārkāpējus. Jāsaprot, ka jebkurā dzīves sfērā "Brexit" mūs ietekmēs," pauž VID Muitas pārvaldes Muitošanas metodikas daļas vadītāja.
Bez vienošanās visgrūtākajā situācijā būtu nonākuši uzņēmēji, kuriem sadarbības partneri un piegādātāji atrodas Apvienotajā Karalistē. Muitošana būtu bijis dārgs un sarežģīts process.
Kādi būs jaunie nosacījumi, arī VID šodien vēl neņemas komentēt. Līgumu neviens vēl nav redzējis. Paies arī laiks, līdz abas puses to ratificēs.
Video: "TV3 Ziņas" sižets