Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

"Dvēseļu putenis" dodas uz "Oskariem". Cik tūkstošus ir plānots tērēt, lai Latvijas filmu pamanītu?

Raksta foto
Foto: Evija Trifanova/LETA

Nacionālā kino centra (NKC) piešķirtie līdzekļi spēlfilmas "Dvēseļu putenis" mārketinga atbalstam ASV Kinoakadēmijas "Oskara" balvai tiks izlietoti, lai piesaistītu publicistu ASV, bez kura pakalpojumiem nav iespējams piedalīties šajā kino sacensībā, aģentūrai LETA pauda filmas producente Inga Praņevska.

Producente atzīmēja, ka publicista izdevums būs veidot publicitātes kampaņu, lai filmu pamanītu starp simts citiem kandidātiem un noskatītos balsojošie ASV kinoakadēmijas biedri.

"Esam pagodināti, ka Latvija "Oskara" balvas sacensībai kategorijā "Labākā ārzemju filma" ir izvirzījusi filmu "Dvēseļu putenis". Tā ir iespēja gan prezentēt filmu un mūsu radošos talantus prestižā kino un kultūras sabiedrībā, gan vēl spēcīgāk iezīmēt Latvijas kontūru pasaules kartē," uzsvēra Praņevska.

Tāpat viņa pavēstīja, ka atlikušie līdzekļi tiks izmantoti pašām primārākajām publisko attiecību un mārketinga aktivitātēm.

Praņevska minēja, ka citu valstu konkurenti kategorijas "Labākā ārzemju filma" kampaņās vidēji iegulda 100 000 eiro.

Šī iemesla dēļ "Dvēseļu puteņa" komanda patlaban aktīvi piesaista papildu atbalstu gan no privātā, gan publiskā sektora, lai stāstu par Latvijas valsts rašanos un strēlniekiem uzzinātu miljoniem kino mīļotāju visā pasaulē un tā ilgtermiņā paplašinātu iespējas piesaistīt Latvijai jaunas investīcijas.

Producente atzīmēja, ka par "Dvēseļu puteņa" publisko attiecību kampaņas īstenošanu ceļā uz "Oskara" nomināciju studija "Kultfilm" ir vienojusies ar Losandželosas uzņēmumu "Accolade Publicity & Consulting". Pēc Praņevskas paustā, uzņēmuma klientu vidū ir tādi kino industrijas dūži kā "Amazon Studios", "Netflix", "Apple TV +".

Savukārt uzņēmuma publicisti iepriekš ir strādājuši ar tādām filmām kā 2018.gada kinolenti "Bohemian Rhapsody" jeb "Bohēmista rapsodija", 2014. gada filmu "Boyhood" jeb "Puikas gadi" un citām.

Uzņēmuma dibinātāja un publiciste Emīlija Lū Aldridža pati personīgi strādā pie "Dvēseļu puteņa" publicitātes. 2019.gadā viņa vadīja poļu režisora Jana Komasa kinolentes "Corpus Christi" kampaņu un Polijas filma ieguva "Oskara" nomināciju kategorijā "Labākā ārzemju filma". Praņevska pauda cerību, ka sadarbība vainagosies panākumiem un "Dvēseļu putenis" tiks pamanīts un novērtēts.

"Filma mūs pilnībā apbūra, pēc noskatīšanās mēs bijām bez vārdiem. Aktierspēle, filmas mūzika, operatora darbs un režija ir brīnišķīga. Ļoti žēl, ka patlaban kinoteātri ASV ir ciet, jo "Dvēseļu putenis" ir filma, kas noteikti ir jāredz uz lielā ekrāna. Kinolentei ir vieta kino vēsturē," uzsvērusi Aldridža.

Praņevska norādīja, ka spēlfilmas "Dvēseļu putenis" izplatītājs ASV ir "Film Movement" un filmas oficiālā pirmizrāde ASV ir paredzēta 2021.gada 8.janvārī virtuālajā kino.

LETA jau rakstīja, ka NKC izsludinātajā konkursā režisora Dreiberga kinofilmai "Dvēseļu putenis" mārketinga atbalstu ASV Kinoakadēmijas balvai "Oskars" par 20 000 eiro veiks filmas veidotāji - studija "Kulfilma".

Kā vēstīts, NKC izveidotā ekspertu komisija balsojumā vienojusies izvirzīt Dreiberga spēlfilmu, kas saņēmusi arī nacionālo kino balvu "Lielais Kristaps" kā gada labākā filma.

Šī ir 13. reize, kad Latvija ir izvirzījusi filmu, kas pretendēs uz nomināciju ASV Kinoakdēmijas balvai, sacenšoties kategorijā "Labākā ārzemju filma".

Ekspertu komisija attālinātā diskusijā apsprieda visu filmu potenciālu, novērtējot katras atsevišķās un atšķirīgās kvalitātes, un galu galā vienojās kā Latvijas pieteikumu ASV Kinoakadēmijas balvai par labāko ārzemju filmu izvirzīt režisora Dreiberga spēlfilmu, kuru Latvijā līdz šim noskatījušies jau vairāk nekā 250 000 skatītāji kinoteātros.

Eksperti argumentējot uzsvēra - pat situācijā, kad pasaulē tā saukto "kara filmu" ir daudz un arī starptautiskā izplatīšanā vairākas no tām kļūst populāras, filmai "Dvēseļu putenis" ir iespējas izcelties kā dinamiskam, universālam un viengabalainam vēstījumam.

Seko mums arī Instagram un uzzini visu pirmais!  

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu