Pēdējo gadu statistika parāda, ka glābēju darba apjomi tikai pieaug. Tāpēc Latvijā ir svarīgi stiprināt iekšējo drošību, nodrošinot glābējiem atbilstošus darba apstākļus. Infrastruktūra ir izšķirošs faktors, ja tiek runāts par iespējām reaģēt cilvēku glābšanā. Nav pieļaujami, ka daļa VUGD ēku ir morāli un tehniski novecojušas un paildzina izbraukšanas ātrumu uz izsaukuma vietu, kā arī nav piemērotas tehnikas un ekipējuma uzglabāšanai.
Pēdējo piecu gadu laikā ir īstenoti tikai seši jaunu depo būvniecības projekti Apē, Ērgļos, Skrundā, Valkā, Smiltenē un Rīgā, kas nespēj risināt samilzušās infrastruktūras problēmas. Turklāt asociācijas ieskatā par valsts attieksmi pret tik svarīgo cilvēku glābšanas jomu var vērtēt pēc tā, ka vēl joprojām glābšanos darbos piedalās vairāk nekā 100 ZIL transportlīdzekļu, kas savā ziņā ir videi kaitīgas, degvielas “kapsētas”, to maksimālais braukšanas ātrums ir 70 – 80 km stundā un nav tehniski aprīkojama ar mūsdienīgu glābšanas aprīkojumu. Situācijā, kad svarīga ir katra sekunde, novecojis autoparks ierobežo iespējas pilnvērtīgi veikt dienesta funkcijas un pilnvērtīgi izmantot glābēju profesionalitāti.
Asociācijas ieskatā tik apjomīga projekta īstenošanā būtu svarīgi izmantot Eiropas fondu līdzekļu atbalstu. Šobrīd aktuāls jautājums ir par valdības politisko izšķiršanos pieteikt projektu un saņemt finansējumu no Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma līdzekļiem.
Latvijas Ugunsdrošības asociācija ir dibināta 2002. gadā, un tā apvieno ap 30 Latvijas un starptautisko vadošos ugunsdzēsības un ugunsdrošības servisa uzņēmumus, kā arī tā sadarbojas ar daudzām sabiedriskām organizācijām. Tā piedalās vairākās ministriju un starpnozaru veidotās darba grupās.