Šīgada Baltijas mediju pētījums "Baltic Media Health Check" īpaši pievērsies nozarē aktuālajam jautājumam par Latvijas, Lietuvas un Igaunijas mediju reakciju uz globālās pandēmijas izraisīto negaidīto un straujo ienākumu kritumu.
Tiešraide ⟩ Tiek prezentēts pētījums par Baltijas mediju "veselību"
Šī pētījuma prezentācijas tiešraidi 25.novembrī plkst. 13.00 varēs vērot portālā TVNET, kā arī SSE Riga mājaslapā un SSE Riga Mediju studiju centra Facebook lapā un portālā Delfi.
"Baltic Media Health Check" (tiešajā tulkojumā - "Baltijas mediju veselības pārbaude") ir ikgadējs pētījums, kurā mediju jomas profesionāļi no visām trim Baltijas valstīm analizē mediju tirgus jaunākās tendences, finanšu situāciju un nozīmīgākos izaicinājumus.
Covid-19 zīmē aizvadītais gads licis pavisam citā kontekstā raudzīties arī uz mediju "veselības" jautājumiem, jo trieciens mediju reklāmas ienākumu sadaļā bijis būtisks. "Daži pēdējie gadi uzrādīja pazīmes, kas liecināja par uzlabojumu mediju uzņēmumu finansiālajā situācijā. Lai vai kā – jaunā koronavīrusa ierobežojumu radītais pēkšņais un krasais reklāmas ieņēmumu kritums 2020.gada pirmajā pusē izgaismoja, cik trausla ir mediju finansiālā stabilitāte, par ko daudzi uzņēmumi ir cīnījušies jau gadiem ilgi," stāsta pētījuma redaktore Aija Krūtaine.
Papildus mediju lietotajām stratēģijām pandēmijas radītās ietekmes mazināšanai pētījums pievērsīsies arī mediju centieniem ieviest maksas saturu. Tas ir bijis aktuāls temats vairāku gadu garumā, ņemot vērā, ka ienākumiem no maksas produktiem varētu būt potenciāls radīt alternatīvu ienākumu plūsmu situācijā, kad daļa no reklāmas naudas vairs nepaliek vietējā mediju tirgū, bet gan ieplūst globālo tehnoloģiju milžu "Google" un "Facebook" kontos. Pēdējos pāris gados atsevišķi Baltijas digitālie mediji ir sākuši auditorijai piedāvāt arī maksas saturu, tāpēc jaunākais "Baltic Media Health Check" pētījums analizēs šo mediju stratēģiju maksas satura auditorijas audzēšanā, kā arī nākotnes plānus.
Pētījumu veido Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica" sadarbībā ar Stokholmas ekonomikas augstskolas Rīgā Mediju studiju centru.
25.novembrī uzreiz pēc pētījuma prezentācijas sekos arī tiešraides diskusija, kurā piedalīsies Eiropas Žurnālistu federācijas prezidents Mogens Blihers Bjergārds, "Tvnet Group" valdes locekle Zane Bārtniece, Latvijas Reklāmas asociācijas valdes loceklis Māris Naglis, kā arī pētījuma redaktore Aija Krūtaine. Diskusiju moderēs žurnāliste Inga Spriņģe.
Savukārt uzreiz pēc diskusijas tiešraidē būs iespējams vērot SSE Riga Mediju studiju centra organizēto mediju biznesa forumu, kurā ar zināšanām un pieredzi mediju dzīvotspējai un attīstībai būtiskos jautājumos dalīsies starptautisku mediju uzņēmumu stratēģi.