Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Baltijas jūrā stiepsies pasaulē garākais transportu zemūdens tunelis

Publicitātes foto.
Publicitātes foto. Foto: Femern A/S/ICONO A/S

Sākušies gatavošanās darbi Baltijas jūras tuneļa būvniecībā, kas nākotnē savienos Dāniju ar Vāciju, kļūstot par pasaulē garāko zemūdens tuneli, kuru vienkopus var izmantot gan auto, gan vilcieni, vēsta raidsabiedrība CNN.

Plānots, ka 2029. gadā būs jau iespējams izbraukt cauri 18 kilometrus garajam Fehmarnbelt zemūdens tunelim, kas savienos Dāniju un Vāciju. 

Būvniecība notiks starp divām salām - Fehmarnas salu Vācijā un Lolandas salu Dānijā. 

Tas būs pasaulē garākais zemūdens tunelis, kuru varēs izmantot gan auto, gan vilcieni. 

Tunelis atradīsies 40 metru dziļumā un būs 18 kilometrus garš. Iespaidīgā projekta izmaksas ir vairāk nekā septiņi miljardi eiro. 

Projekta īstenotāji skaidro, ka šobrīd, lai aizbrauktu no Kopenhāgenas uz Hamburgu, ir nepieciešamas vairāk nekā četras stundas, taču uzbūvējot tuneli, ceļš aizņems tikai divas ar pusi stundas, tādejādi divreiz ātrāk būs iespējams nokļūt šajos galamērķos.  

Autovadītājiem ceļošanas ilgums starp Dāniju un Vāciju samazināsies par stundu. Šobrīd ātrākais sauszemes variants, lai pārvietotos starp abām valstīm ir prāmis, kas ceļu veic 45 minūtēs.

Pēc tuneļa pabeigšanas, ar auto to būs iespējams šķērsot 10 minūtēs, kamēr vilciens to šķērsos pat septiņās minūtēs. 

Tuneļa būvēšanas darbi ir uzsākti Dānijā, bet Vācijā šis process ir aizkavējies, jo vides aktīvisti un prāmju uzņēmumu vadītāji iepriekš iebilda pret šī projekta īstenošanu. Novembrī Vācijas tiesa atļāvusi sākt valstī būvēt tuneli.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu