Jaunais līgums, kas noslēgts ar "Gas Gas Factory Racing" komandu, Latvijas motokrosistam Paulam Jonasam būs par apmēram 50 000 eiro sliktāks nekā iepriekšējais, taču dos lielāku brīvību, sarunā ar tīmekļa vietnes MVP pārstāvi saka sportista menedžeris Kristers Serģis.
Medijs: Jaunais līgums Jonasam ir ar 50 000 eiro mīnusu
Pirms diviem gadiem, pārejot no KTM paspārnes uz "Rockstar Energy Husqvarna" vienību, Jonass bija cerību spārnots. Tomēr šovasar motokrosists atteicās no komandas piedāvātās iespējas pagarināt līgumu un oktobra beigās paziņoja par vienošanos ar Beļģijā bāzēto un austriešiem piederošo "Gas Gas Factory Racing" komandu, kas nozīmē atgriešanos KTM paspārnē.
Finansiālie nosacījumi būs sliktāki nekā iepriekšējā komandā, MVP pastāstīja Jonasa menedžeris Kristers Serģis. Viņš saka, ka
"Husqvarna" visu nodrošināja, tehnika bija sagatavota, taču braucējam bez iebildēm bija strikti jāizpilda visi komandas vadītāja Anti Pironena norādījumi, par kuru lietderību diskutēt nedrīkstēja.
Piemēram, nākamajā rītā pēc sacensībām Lommelas posms Beļģijā plkst.9 bija jābūt trasē un jātestē motora starti vai pavēle 15.jūnijā visiem būt Beļģijā bez informācijas, vai būs sacensības.
Jonass šādā "kazarmu režīmā" nebija gatavs turpināt sadarbību un Serģim pateica: "Es negribu vēl n-tos gadus tādā pašā garā. Man ir diskomforts, es neizjūtu gandarījumu. Braucot Latvijā, izbaudu katru treniņu, bet tur - kā uz darbu. Ne tāpēc, ka gribas, bet tāpēc, ka šefs liek." Savukārt Pironens nav bijis ar mieru, ka kāds netrenējas pēc viņa noteikumiem. Arī pirms liktenīgās avārijas treniņā latviešu motokrosists bija lūdzis sagatavot motociklu noteiktā veidā, bet bija saņēmis pavisam citu rezultātu.
Serģis sarunā ar MVP atzīmē, ka runāts ar gandrīz visām MXGP klases komandām, taču pēc sportista šā gada traumas komandas ar kontraktiem nemētājās.
""GasGas" variants izrādījās visloģiskākais un reālākais. Zīmols pieder KTM grupai, kas nozīmē - cilvēki un apstākļi, kādos būs jāstrādā, ir jau zināmi, un arī motocikls ir KTM - tehniski viens pret vienu, tikai sarkanā krāsā. Tas nozīmē labas iespējas ātrai adaptācijai," saka Serģis.
"GasGas" rūpnīcas komandas īpašnieks atšķirībā no "Husquarna" uzticas savu braucēju profesionalitātei, saka Jonasa menedžeris, piebilstot, ka Jonass visu ziemu varētu trenēsies Latvijā. Turklāt atšķirībā no iepriekšējās komandas, kas izmantoja rūpnīcas produktu, "GasGas", ieskaitot arī pašu komandas īpašnieku, dzinēju papildus uzlabo.
Starpība starp abu komandu piedāvājumiem ir aptuveni 50 tūkstoši eiro par labu iepriekšējai vienībai, atklāj Serģis, sakot, ka ceturtā daļa jau savākta, bet par vienošanos ar vienu no atbalstītājiem plānots paziņot jau tuvākajā laikā. "Komanda pilnībā rūpējas par Jonasa tehniku un tās transportu, kamēr viss pārējais - ceļošana, dzīvošana, ēšana, personāls - paliek uz viņa paša pleciem," viņš precizē.
23 gadu vecajam braucējam pēc smadzeņu satricinājuma, saplēstām krusteniskajām saitēm un šīs sezonas avārijas nākamie divi gadi būtu jāaizvada stabili. Tad viņa vērtība MXGP pasaulē strauji augtu, norāda menedžeris, kurš min, ka viņš joprojām tic, ka Jonass, kurš jau šosezon būtu augstās vietās, ja ne avārija, var kļūt par pasaules čempionu.
Nākamās sezonas pirmās MXGP sacensības ieplānotas 3.aprīlī Omānā, Ķegumā "Grand Prix" notiekot 20.jūnijā.