Jau daudzus gadus pirms Covid-19 pandēmijas sāpīgā "uzvaras gājiena" pasaulē Igaunija par nacionālo prioritāti izvirzīja digitālo prasmju, ātrgaitas interneta un daudzpusīgas informācijas tehnoloģiju infrastruktūras attīstību. 2001. gadā tā bija viena no pirmajām valstīm pasaulē, kas interneta piekļuvi klasificēja kā cilvēktiesības.
Igaunijas skolas jau gadiem ilgi izmanto digitālos mācību materiālus un elektroniskās skolas vadības sistēmas, tāpēc, kad sākās pandēmija un mācības vairs nevarēja notikt klātienē, igauņu bērni devās mājās, kur mācības pludeni pārgāja uz tiešsaistes režīmu.
"Tas nav bijis vienkārši, tacu daudzējādā ziņā mēs noteikti esam veiksmīgākā situācijā nekā citas valstis," sacījis Taavi Kreitsmans, kas vada "Tartu Erakool", septiņu līdz 13 gadus vecu bērnu mācību iestādi Tartu.
Vēl pirms pandēmijas sākuma visiem 340 skolas skolēniem bija savi planšetdatori, kurus skola centralizēti pārvalda un regulāri izmanto stundu vadīšanai un vielas apguvei, un bērni bija pieraduši pie tiešsaistes mācību dienām - ik pa laikam organizētām dienām, kurās skolēni strādāja mājās, nevis skolas ēkā.
Jāatzīst, ka "Tartu Erakool" ir privāta mācību iestāde un, iespējams, ir labāk aprīkota nekā citas skolas, taču, kopš Igaunija 1991. gadā ieguva neatkarību no Padomju Savienības, valsts līderi ir metušies izaicinājumā izveidot "digitālu valsti", kuras interešu centrā ir tieši izglītības joma.