tad faktiski neatbilst noteiktajām prasībām, un līdz ar to mēs nevarētu īsti ticēt, ka tie rādītāji, ko skaitītāji uzskaita, ir pareizi," raidījumā sacīja Vītoliņa.
"Rīgas ūdens" PTAC secinājumiem nepiekrita, mēģināja apšaubīt centra nolīgtos skaitītāju pētniekus un meklēja juridiskus argumentus. Patērētāju centrs uzņēmuma uzdeva risināt problēmu un uzlika 1500 eiro sodu.
Kā raidījumā skaidroja Vītoliņa, pārbaužu laikā konstatēts, ka skaitītāji ir netīri, kas varētu būt galvenā problēma.
Ja ūdenī ir daudz cietu daļiņu, skaitītāju ražotājs iesaka uzstādīt filtru. PTAC pētījums liecina, ka iekārtas netīru ūdeni, kas plūst caurulēs pēc remontdarbiem vai ugunsgrēku dzēšanas, saskaita vairāk, nekā tas ir. Taču filtrus "Rīgas ūdens" neuzstādīja - tas būtu pārāk dārgi.
"Uzstādot tikai filtru pirms skaitītāja, netiks atrisināta viņu uzturēšanas problēma. Jautājums ir par to, kurš brauks, tīrīs tos filtrus, cik tas maksās, kādi būs izdevumi, kurā tarifā to iekļaus," "Nekā personīga" skaidroja "Rīgas ūdens" Tehniskā departamenta direktors Gatis Krauze.
PTAC atklājums "Rīgas ūdenim" nav jaunums. No visiem mēraparātiem, ko uzņēmums pats pārbaudījis pagājušajā gadā, 34% atzīti par lietošanai nederīgiem. Teju trešdaļa skaitītāju tika izbrāķēta arī iepriekšējos divos gados,
"Lai tiktu pie precīziem mērījumiem un nodrošinātu atbilstību, bijām spiesti arī mainīt ātrāk, saīsināt šo ūdensskaitītāju lietošanas laiku līdz verifikācijai un pat pēdējos gados jau ņēmām un iepirkām jaunus skaitītājus, un iepriekš verificētos vairs nelikām atpakaļ, lai izbēgtu no šī procenta," sacīja Krauze.