Kopš 2015. gada mācību programmā iekļauta ūdens kompetence, kas mācību gada laikā ietver arī piecas nodarbības dabā. Tiek pievērsta uzmanība prasmju attīstīšanai dažādās vidēs - mierīgos ūdeņos, krāčainās upēs, aukstā ūdenī, straumēs, uz slideniem akmeņiem, jūrā un citur.
"Katram jāzina, kādai jābūt uzvedībai visdažādākajos apstākļos. Iemācīties rīcību ārkārtas situācijās – sevi izglābt, ja esi iekritis aukstā ūdenī ar drēbēm vai ielūzis ledū, - var tikai caur personīgo pieredzi, piedzīvojot, sajūtot. Lai iegūtu šādu kompetenci, ir jāpraktizējas arī dabiskā un autentiskā vidē. Tas nozīmē tur, kur notiek visvairāk negadījumu," pārliecināts ir E. G. Gjolme.
Mācībās tiek imitētas dažādas situācijas, piemēram, ja nonāc krāčainā, straujā upē vai iekrīti ūdenī no liela augstuma - tilta. Tiek organizētas nodarbības ziemā, aizsalušā ūdenstilpē, kur mācās, kā izkļūt no ūdens, ja esi ielūzis ledū. Tāpat bērniem tiek mācīts uzvilkt hidrotērpus,
peldēšanas, glābšanas vestes, izprast kādu drošību sniedz papildu inventārs. Sasniedzamie rezultāti ūdens kompetences apguvē:
· pēc ceturtās klases bērns spēj nopeldēt 200 metrus uz vēdera un uz muguras, veic ķermeņa rotāciju ūdenī, trīs minūtes peld un spēj ienirt;
· pēc septītās klases skolēni izprot drošu atrašanos pie un uz ūdens, piemēram, ar laivu, dažādos laika apstākļos;
· pēc desmitās klases skolēni spēj peldēt dažādos stilos, kā arī spēj novērtēt riskus, izglābt citu cilvēku un sniegt pirmo palīdzību.