Kā uz konfliktsitācijām ģimenē raudzīties no mākslas struktūru skatupunkta? Dramaturģe un dvīņu mamma Rasa Bugavičute-Pēce forumā "Vecāku revolūcija" atklāj, kā uz nesaskaņām paraudzīties no drāmas teorijas puses.
Vecāku revolūcija 2019 ⟩ "Triju cilvēku ģimenē ir jau deviņas iespējas konfliktam." Dramaturģe Rasa Bugavičute-Pēce par domstarpībām ģimenē
Dramaturģe iesaka saprast, kāpēc mēs to darām. "Drāmas centrā vienmēr ir konflikts, kas ir brīnumaina parādība, jo, lai būtu konflikts, pietiek ar cilvēku vienu vienīgu, kurš ir konfliktā pats ar sevi. Nevajag nemaz otru! Bet, ja runājam par ģimeni, kura sākas no diviem cilvēkiem, tad jau konflikta iespējas ir trīs - katram sava personīgā konflikta risināšana un savstarpējā.
Ja mums ģimenē ir trīs cilvēki, tad konflikta iespējas mums jau ir deviņas.
Katram sava, viens pret vienu un tad vēl divi pret vienu.
Tātad, jo vairāk cilvēku, jo vairāk iespējas dzīvot pastāvīgi konfliktā," konflikta ģeometriju skaidro dramaturģe.
Nākamais nopietnais drāmas pamatlikums ir - darbība. "Visbiežāk tie rodas, kad mēs apzināti vai neapzināti otram tā mērķa sasniegšanas celiņa viducī aizstājamies priekšā," skaidro Rasa.
No konflikta nevar izvairīties, bet apiet konfliktu var!
Video: Noskaties lekciju!
Dramaturģijā konfliktu rada:
- noslēpumi,
- gaidas un to noklusēšana,
- savstarpēji pārmetumi,
- otra mērķa ierobežošaana.
Seko mums arī Instagram un uzzini visu pirmais!