Sabiedrībā attieksme pret ielu mākslu ir dažāda – kamēr daži spēj izbaudīt šī "radošā huligānisma" produktus, citi to uzlūko tikai un vienīgi kā vandalisma aktus, kuriem nav vietas pilsētvidē. Par to, kas ir ielu māksla un kāpēc šis kultūras fenomens ir svarīgs, sarunā ar sociālo tīklu lapas "Rīgas Sienas" uzturētāju, kurš vēlējās palikt anonīms, noskaidroja portāls "Apollo".
Redaktora piezīme - portāls "Apollo" stingri iestājas pret nelikumīgām mākslas izpausmēm un šī raksta mērķis ir atspoguļot konkrētu parādību, nevis popularizēt nesankcionētas mākslinieciskās aktivitātes.
"Kaut kādā ziņā esmu fotogrāfs - ja mēģina definēt personu, tad tā varētu būt viena no lietām, kas definē mani vairāk kā citas, jo tas ir tas, ko es daru ikdienā, neatkarīgi no tā, vai es bildētu sienas vai nē. Kas vēl es esmu… Interesanti. Man patīk plašāka cilvēka definīcija - ka cilvēks ir bezspalvains divkājis," stāsta "Rīgas Sienas" veidotājs, minot, ka pats nodarbojas ar ilustrāciju un ik pa laikam rada arī ielu mākslas darbus.
Tieši šī saikne viņu ir ieinteresējusi veidot "Rīgas Sienas" - interneta vidē atrodamu "personīgo arhīvu", kurā apskatnieks ievieto darbus, kas viņu ir ieinteresējuši. Dažkārt tie ir grafiti, citkārt uzlīmes un mākslinieku "tagi" - kaligrāfiski veidoti paraksti, kurus nezinātāji varētu noturēt par parastiem švīkājumiem.
"Es biju mazs tīnis mazā lauku pilsētā, kuru drausmīgi interesēja hiphops. Sāku skatīties hiphopa dokumentālās filmas, teiksim, "Style Wars" un kas vēl tajā brīdī bija. Tas bija tāds klikšķis - "o, man arī gribās kaut ko stilīgu". Tur skanēja stilīgs "muzons", bija stilīga vieta, un tu uzreiz sev uzbur tādu ainu, kur tu esi lielpilsētā un dari to pašu, ko viņi.