Lai Satiksmes departaments iepriekšējās kļūdas neatkārtotu, svarīgs ir būvuzraugs. Pirmajā konkursā nepieteicās neviens pretendents, jo prasības bija augstas - pieredze divu tiltu būvuzraudzībā piecu gadu laikā. Pēc pirmā neveiksmīgā konkursa, satiksmes departaments sarunu procedūrā izraudzījās trīs firmas, no kurām tikai viena specializējas tiltu uzraudzībā. Viens uzņēmums piedāvājumu vispār neiesniedza, otrs konkursa laikā piedāvājumu atsauca. Palika tikai viens pretendents "Firma L4", kuru ar nosaukto cenu - 102 850 - eiro to atzina par uzvarētāju.
Visas trīs firmas ir savā starpā saistītas. "Vianova" valdes priekšsēdētājs Sandis Zvidriņš ir konkursā uzvarējušās "FirmasL4" kādreizējais darbinieks. Bet SIA "Juris Rozīte" vienīgā amatpersona, saskaņā ar Būvniecības informācijas sistēmas ziņām, joprojām sniedz savus pakalpojumus "FirmaiL4". Kāpēc ar savu firmu no dalības Deglava tilta konkursā izstājās, Juris Rozīte "Nekā peronīga" nekomentēja.
Arī Konkursā uzvarējušajai "FirmaL4" nav pieredzes tiltu uzraudzībā. Tā varēja konkursā piedalīties, jo pieaicinājusi igauņu speciālistu, kurš atbilda prasībām, vēstīja raidījumā.
Pasūtītājs neuzskata, ka būvuzrauga pakalpojumi ir sadārdzināti, jo tas bija vienīgais pretendents. Atšķirībā no iepriekšējā iepirkuma būvuzraugam esot ierēķinātas arī laboratorijas izmaksas. "Nekā personīga" pārliecinājās, ka no 100 tūkstošiem materiālu pārbaudei domāti tikai 2 tūkstoši.
Kāpēc iepirkumos tikai pērn darbu sākušais Andrejs Urtāns izraudzījās trīs saistītus uzņēmumus, RD Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs "Nekā personīga" nemācēja teikt.
RD deputāts, satiksmes un transporta komitejas loceklis Valters Bergs (JKP) ir vērsies Konkurences padomē ar lūgumu izvērtēt, vai šis nav kārtējais kartelis.
Rīgas domes Satiksmes departamentā neviens nav uzņēmies atbildību par projekta sadārdzināšanos un darbu ieilgšanu. Jaunajam būvniekam darbi jāpabeidz līdz nākamā gada 1. septembrim.