Katastrofas izmeklēšanai tika izveidota speciāla komisija, stāstīja Langs, kurš tad vadīja inženierus un citus ekspertus, nevis politiķus. Pēc izmeklēšanas komisijas galējā ziņojuma saņemšanas triju valstu valdības ticēja, ka visi notikumi tika aprakstīti kompetenti.
Valdība 2005. gadā izveidoja jaunu komisiju, kuru vadīja toreizējais ģenerālprokurors Margus Kurms, lai izmeklētu iespējamo ieroču transportēšanu uz "Estonia" klāja un izpētītu tās apstākļus.
"Tad jau izrādījās, ka visi izdzīvojušie netika rūpīgi intervēti, un Kurms uz to norādīja," sacīja Langs, piebilstot, ka Kurmam nekad netika uzdots izmeklēt prāmja avārijas cēloņus.
Pēc Langa teiktā, kaut arī kāds apstrīdēja sākotnējo izmeklēšanas ziņojumu, līdz šim nav bijis iespējams atsākt izmeklēšanu.
Bet tagad, kā atzīmēja Langs, zviedru dokumentālo filmu veidotāji ir prezentējuši jaunus "Estonia" traģēdijas apstākļus, tāpēc Igaunijas valdības lēmums atsākt katastrofas izmeklēšanu ir absolūti racionāls.
"Obligāti jānosaka iemesls, kā radušies caurumi "Estonia" korpusā un kas tos ir radījis. Manuprāt, tas ir pagrieziena punkts valstīm, kas izmeklēs šo traģēdiju," sacīja Langs.
Karls Ēriks uzskata, ka obligāti jāpārbauda kuģa korpuss un jānoskaidro visi incidenta apstākļi. "Un, protams, izmeklēšanā jāiesaista cilvēki, kuriem mēs uzticamies, piemēram, Kurms," visu izdzīvojušo un cietušo radinieku vārdā sacīja Lantejs-Reintams.
Jau vēstīts, ka zviedru dokumentālisti, kas, nirstot pie vraka, uzņēma filmu telekanālam "Discovery", pērnruden atraduši prāmja korpusā četrus metrus lielu caurumu, ko iepriekš daļēji sedza jūras dibena nogulumi.