Piena pārstrādes koncerns "Food Union" investējis 5,5 miljonu eiro jaunu "Kārums" biezpienu sieriņu ražotnes izveidē ar jaunām tehnoloģiskajām līnijām, tāpat arī mainīts "Kārums" zīmola dizains, informēja koncerna sabiedrisko attiecību konsultante Ērika Kirsone-Kriviņa.
"Kāruma" zīmolā atgriezīsies daudzu iecienītā vārna (1)
Viņa norādīja, ka ražotnes izveide uzņēmumam paver iespējas palielināt biezpiena sieriņu ražošanas apjomus un eksportu, kā arī drīzumā piedāvāt dažādus jaunus gardumus. No kopējās summas 3,25 miljoni eiro iztērēti ražošanas iekārtu iegādei, 2,25 miljoni eiro ceha būvniecībā. Savukārt vēl 750 000 eiro investēti infrastruktūras izveides projektā, ko plānots noslēgt šā gada beigās.
"Food Union" vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs akcentēja, ka "Kāruma" pārmaiņu stāsts sākās ar nepieciešamību palielināt biezpiena sieriņu ražošanas jaudas augošā pieprasījuma dēļ. Viņš uzsver, ka uzņēmums saskatījis potenciālu gan "Kārums" zīmola tālākā stiprināšanā Baltijā, kas nu jau ir kļuvis par "Kārums" mājas tirgu, un eksporta tirgos, gan biezpiena sieriņu kategorijas attīstībā jaunos formātos.
"Šodien pilnvērtīgi varam strādāt jaunā, plašā un ilgtspējīgā ražotnē, izmantojot mūsdienīgas ražošanas tehnoloģijas. Ne velti mēs saucam tās par "Kāruma" "jaunajām mājām". Tādas tās ir vairāk nekā 100 darbiniekiem, kas ik dienu strādā, lai radītu nemainīgi gardos, leģendāros sieriņus. Tās ir arī mājas, kurās varēs nākt iepazīt "Kāruma" stāstu. Jaunā ražotne būs pielāgota apmeklētāju uzņemšanai ražošanas apskatei, tiklīdz tas būs iespējams," stāstīja Staņēvičs.
"Food Union" arī atjaunojis "Kāruma" zīmola vizuālo identitāti - mainīti iepakojuma dizaini un precizēts zīmola stāsts.
""Kārums" ir atpazīstamākais un arī pirktākais piena produktu zīmols Latvijā. Vadīt pārmaiņas pircēju plaši mīlētam zīmolam ir liela atbildība. Mūsu mērķis bija ar cieņu pret "Kāruma" teju 30 gadu vēsturi un esošo vietu pircēju sirdīs, vienkāršot un atsvaidzināt tā vizuālo tēlu, vienlaikus stiprinot tā atslēgas elementus, lai "Kāruma" fani jaunos iepakojumus veikalos atpazītu un būtu arī iepriecināti par ieviestajām izmaiņām," skaidroja "Food Union" mārketinga vadītāja Ieva Ražinska.
Viņa pauda, ka katram Latvijas iedzīvotājam kāds no "Kārums" produktiem būs vismīļākais tieši tā garšas dēļ. "Tādiem tiem arī jāpaliek, tādēļ produktu receptūras un garšas palika nemainīgas. Tas jau tas pats vecais labais "Kārums", tikai skaistāks - varētu būt labākais kompliments, ko mēs priecātos saņemt no pircējiem," teica Ražinska.
Kirsone-Kriviņa norādīja, ka "Kārums" jaunie iepakojumi saglabā zīmolam raksturīgo oranžo krāsu, kas papildināta ar pamanāmu logo un vienkārši nolasāmiem produktu nosaukumiem pircēju izvēlei starp "Kārums" preču klāstu. Precīzākai garšu navigācijai "Kārums" iepakojumus tagad rotās lielas ogas, augļi un citas piedevas.
Sabiedrisko attiecību konsultante atzīmēja, ka piena gardumu zīmola faniem par prieku uzņēmums ir nolēmis tā komunikācijā un izskatā atgriezt daudzu kopš bērnības iecienīto simbolu - vārnu, kas jau nedaudz citā izskatā atkal kļūs par zīmola centrālo tēlu. Vārna iemieso "Kārums" zīmola vērtības - īstumu, patiesumu, draudzīgumu, vieglumu un vienkāršību. Vārnas tēls turpmāk būs sastopams uz vairums produktu iepakojumiem.
"Līdz ar vizuālajiem uzlabojumiem, piešķīrām "Kārumam" arī jaunu sociālo lomu, proti, vairot sabiedrībā veselīgu pašapziņu jeb spēju paskatīties uz sevi no malas un "pasmaidīt". Ar saviem produktiem un komunikāciju "Kārums" katru dienu cilvēkiem sirsnīgi un ar humoru centīsies atgādināt, ka ikvienu situāciju var vērst par labu, pasakot labu vārdu, sniedzot uzslavu, vai vienkārši uzcienājot ar sieriņu, kas uzlabo omu un ļauj justies novērtētam," atklāja Ražinska.
Kirsone-Kriviņa pauda, ka "Kārums" produktu portfelī pašlaik ir 37 produkti, starp kuriem ir biezpiena sieriņi, jogurti, deserti, krēmi un krēmīgie biezpieni, svaigie sieri, kā arī saldējums. Sieriņi jaunajos iepakojumos Baltijā parādīsies, jau sākot ar ceturtdienu, savukārt citi produkti jaunajos iepakojumos - tuvākajā laikā.
"Food Union" uzņēmumu apgrozījums Latvijā pagājušajā gadā bija 114,3 miljoni eiro, kas ir par 6% mazāk nekā 2018.gadā, informēja koncerna pārstāvji.
"Food Union" grupa apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā - "Rīgas piena kombināts", "Valmieras piens" un "Rīgas piensaimnieks", kas pievienots "Rīgas piena kombinātam".
Tāpat grupā ir lielākais saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia" un "Premia" Lietuvā, lielākais saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjorn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux" un saldējuma ražotāji Baltkrievijā "Ingman Ice Cream" un Krievijā "Hladokombinat No.1". 2018.gadā "Food Union" atvēra arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā. "Food Union" nodarbināti vairāk nekā 3100 cilvēku.