Tādi ražotāji kā "Peugeot"- un arī tirgus un likumdevēju nežēlastībā kritušais "Volkswagen" jau tagad saviem jaunajiem modeļiem mērījumus veic atbilstoši WLTP procedūrai un arī uzrāda attiecīgos patēriņa rādītājus, kaut gan tie ir nedaudz augstāki kā NEDC dati.
NEDC - novecojusi metodoloģija
Lai gan NEDC atšifrējums ir Eiropas jaunais braukšanas cikls, tajā nav nekā jauna. Tas patiesībā ir ļoti novecojis un neatbilst mūsdienu braukšanas paradumiem un reālajai situācijai uz ceļiem.
Mūsdienās autobraucējs paātrinās daudz biežāk, brauc ātrāk un sastrēgumos ir spiests bremzēt biežāk, lai paātrinātos atkal. NEDC šādas situācijas nav paredzēts, tādēļ izmērītie skaitļi ievērojami atšķiras no reālajiem.
Nolūkā iekļauties normatīvos daži autoražotāji iemanījās mašīnās uzstādīt krāpšanās programmatūru, kas spēj atpazīt testu procedūru, un tā laikā izmainīja dzinēja darba parametrus, tam kļūstot mazāk jaudīgam un līdz ar to ekonomiskākam ar mazākiem kaitīgajiem izmešiem.
Līdz ko šāds auto pamet testu stendu, programmatūra to atgriež ierastajā darba režīmā un CO2 izmešu apjoms pieaug.
WLTP pietuvina rādītājus realitātei
WLTP metodoloģija ir citādāka un izstrādāta, simulējot modernā autovadītāja braukšanas stilu, lai gan mērījumi, tāpat kā NEDC gadījumā, arī tiek veikti laboratorijā. Atšķirības starp NEDC un WLTP testu procedūrām visskaidrāk demonstrē skaitļi.
Ja NEDC procedūra ilgst 20 minūtes, tad WLTP - 30 minūtes. Vidējais ātrums NEDC ir 34 km/h, bet WLTP - 46,5 km/h. Maksimālais ātrums ir attiecīgi 120 un 131 km/h, bet nobrauktais attālums - 11 un 23,25 km.