Viņa uzsvēra, ka šādas skolas "neatmaksājas un nespēj sniegt kvalitāti". Savukārt otra lieta, ko IZM ir noskaidrojusi, ir tas, ka visbiežāk trūkst tieši dabaszinātņu un valodu skolotāju.
Turpinot par slodzēm, ministre uzsvēra, ka apmēram 30% no šobrīd strādājošajiem pedagogiem strādā 0,5 un 0,7 slodzes. Viņasprāt, pašā sistēmā jāspēj rast skolotāju resurss, piebilstot, ka arī pašvaldībām jādomā par skolu tīklu.
Šuplinska arī akcentēja pedagogu vecuma struktūru, norādot, ka pērn, runājot ar visām Latvijas pašvaldībām, lielākā daļa esot teikušas, ka pēc pieciem gadiem sajutīs skolotāju trūkumu. Viņa atgādināja, ka statistikas dati liecina - puse Latvijas pedagogu ir 50 un vairāk gadus veci.
Tāpat viņa minēja, ka pedagoga diplomu ik gadu iegūst ap 2458 skolotājiem. Viņasprāt, ja šis lielais skolas beidzēju skaits neļauj risināt skolotāju trūkuma problēmu, ir jārisina attīstības tendences, kas pastāv augstākajā izglītībā, akcentējot tieši programmas, ko tās piedāvā.
Politiķe uzsvēra, ka ir dažādi veidi, kā skolās ienākt skolotājiem. Projekts "Mācītspēks", ko īsteno nodibinājums "Iespējamā Misija" kopā ar vairākām augstskolām, dažādas īsā cikla programmas profesionālās kvalifikācijas celšanai, kā arī 72 stundu kurss pedagogiem, lai kļūtu par kāda cita priekšmeta skolotāju.
Skaidrojot par atalgojumu, ministre klāstīja, ka pēc tarifikācijas datiem, 2019./2020.mācību gadā apkopojot datus no visām skolām, vidējā skolotāju likme bijusi 23,66 stundas. Vidējā alga par šo esot 702 eiro. Ja pedagogs nostrādā paredzēto likmi 30 stundas, tad vidējais atalgojums esot 891 eiro. Savukārt, ja pedagogs nostrādā 40 stundas, tad vidējais atalgojums esot 1188 eiro.