Patlaban visas telpas, kas nepieciešamas robotu funkcionēšanai, ir izremontētas un pašas iekārtas ir uzstādītas, tomēr, pēc slimnīcas vadītāja sacītā, problēma ir ar programmatūru, kurai būtu jānodrošina, ka ārsts no savas darbavietas var attālināti pieteikt preparātu sagatavošanu. Proti, caur šo programmatūru ārsta ievadītais paziņojums nonāktu līdz robotam, savukārt tas iekļautu preparātu sagatavošanas listē.
Pirmā šīs programmatūras testēšana notika februāra beigās, un tā bija neveiksmīga. Izrietot no šī, slimnīca nosūtīja vairākus desmitus pretenziju piegādātajam, kuri savukārt atbildē sniedza izklāstu par to, kāpēc viņi nepiekrīt pretenzijām.
Parādoties Covid-19 pandēmijai, speciālisti no Spānijas, kam bija jāveic atkārtotais tests, nevarēja ierasties. Šajā laika posmā, kā atzīmēja Paeglītis, ārstniecības iestāde ir darījusi visu, lai iespējami ātri virzītu šo jautājumu. Rezultātā ir panākta vienošanās, ka jau oktobra sākumā speciālisti no Spānijas ieradīsies, lai veiktu testēšanu.
Veselības ministrijas parlamentārais sekretārs Ilmārs Dūritis (AP) šajā sakarā norādīja, ka galvenā problēma ir piegādātājs. "Faktiski [stacionārs] "Gaiļezers" ir kā ķīlnieki, bet es saprotu, ka tā gaisma tuneļa galā ir," skaidroja deputāts.