Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

"Luminor" brīdina par kārtējām krāpnieku aktivitātēm

Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto. Foto: Unsplash

Bankā norādīja, ka pēdējo dienu laikā "Luminor" ir saņēmusi informāciju par vairākiem gadījumiem, kad, uzdodoties par bankas darbiniekiem, krāpnieki zvana bankas klientiem ar mērķi izkrāpt internetbankas pieejas vai privātos datus. Par šādiem gadījumiem banka brīdināja jau vasarā, taču šobrīd krāpnieki atkal aktivizējušies.

"Luminor" pārstāvji atgādināja, ka banka nekad nezvana un nesūta klientiem e-pasta vēstules ar lūgumu izpaust klientu privātos datus, tostarp konta numuru, "Smart-ID" PIN kodus, kā arī maksājumu kartes datus - kartes numuru un CVC kodu, kas atrodas kartes aizmugurē, kartes PIN kodu, internetbankas pieejas paroles, u.c. Tāpat banka nekad nelūdz autorizēties internetbankā vai apstiprināt maksājumus.

"Krāpnieciskus zvanus var atpazīt arī pēc tā, ka visbiežāk zvanītāji nerunā latviski, tāpēc telefona sarunā mēdz aizbildināties, ka vēl mācās latviešu valodu, tāpēc runās krieviski. Taču Latvijā strādājošas bankas darbinieks nekad neatteiks saziņu latviešu valodā. Tāpat krāpnieki telefona sarunās mēdz būt ļoti uzstājīgi un agresīvi, ar psiholoģiskiem paņēmieniem mēģina atrast cilvēka vājās vietas, tāpēc svarīgi šādu sarunu nekavējoties pārtraukt un neiesaistīties diskusijās," uzsvēra bankā.

"Luminor" aicina klientus būt piesardzīgiem un neizpaust nevienam informāciju par internetbankas pieeju vai maksājumu kartes datiem trešajām personām. Tāpat banka aicina iedzīvotājus parūpēties par saviem tuviniekiem, īpaši senioriem, aicinot tos neatbildēt uz šiem krāpnieciskajiem zvaniem vai e-pastiem.

Ja tomēr ir aizdomas, ka notikusi krāpšana, nauda ir pārskaitīta krāpniekam, vai maksājumu kartes, internetbankas dati ir nopludināti, pēc iespējas ātrāk par to ir jāziņo bankai. Arī, ja karte ir pazaudēta vai nonākusi nepareizajās rokās, nekavējoties tā jābloķē internetbankā vai zvanot bankai.

Ja ir radušās aizdomas, vai saņemtais zvans vai pieprasījums patiešām ir bijis no bankas, "Luminor" aicina pārliecināties par to, rakstot e-pastu uz: info@luminor.lv vai zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni: 1880 (+371 6717 1880).

Jau vēstīts, ka 2017.gada oktobrī Baltijas valstīs darbu sāka "Nordea Bank" un DNB apvienotā banka "Luminor Bank", savukārt 2019.gada janvāra sākumā tika pabeigta Baltijas valstīs strādājošo "Luminor Bank" pārrobežu apvienošana, bankai turpinot darbību ar centrālo biroju Igaunijā un filiālēm Latvijā un Lietuvā.

Bankas stratēģiskais investors ir ASV investīciju kompānija "Blackstone".

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu