Publiskajās stāvvietās joprojām ir reģistrēts liels avāriju skaits – aptuveni 1000 gadā. Bet to var noteikti samazināt, ja gudri šīs stāvvietas būtu izbūvētas. Turklāt šie nelielie negadījumi no apdrošinātāju un policijas skatupunkta patērē papildu resursus. Kādus risinājumus piedāvā auto eksperti un ko par to saka paši vadītāji, atklāj raidījums "900 sekundes".
Aptuveni 1000 avārijas gadā. Kā mazināt negadījumu skaitu publiskajās autostāvvietās? (1)
Andrejs nokļuvis satiksmes negadījumā publiskajā autostāvvietā pie viena no Rīgas tirdzniecības centriem. Abi vadītāji bija kustībā un sākumā pat nevarēja saprast, kurš ir vainīgs.
"Es braucu un no labās rokas ietriecās mašīna. Viņš teica, ka bija uz galvenā ceļa… Bet pēc likuma sanācis, ka vainīgs bija otrais vadītājs… Kaut kas jāmaina… Obligāti!
Jo bieži avārijas notiek. To katru dienu var redzēt. Varbūt vismaz viņi zīmes var uzlikt – padot ceļu utt," raidījumam saka Andrejs, kurš strādā loģistikas jomā.
Šim viedoklim, ka kaut kas noteikti ir jāmaina publiskajās stāvvietās – pie pie izglītības, kultūras, sporta objektiem, lielveikaliem – piekrīt gan policisti, gan apdrošinātāji.
"Kur daļēji satiksmi regulē ar ceļa zīmēm, daļēji atstāj labās rokas likumu… Mūsu ieteikums būtu pāriet uz vienu standartu: vai nu ceļa zīmes, vai labās rokas likums. Jo tā ir viena no lietām, kas autovadītājiem jauc gaisu," norāda Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abašins.
No visiem pēdējos četros gados autostāvvietās fiksētajiem negadījumiem Rīgā lielākā daļa negadījumu notikusi pie tirdzniecības centriem "Spice" un "Alfa". Tikmēr auto eksperts Oskars Irbītis uzskata, lai samazinātu sīku avāriju skaitu publiskajās stāvvietās, tajās nepieciešams pielietot tā saucamo "skujiņas principu".
"Ja parasti mūsu lielveikalos ir ierīkotas stāvvietas 90 grādu leņķī braukšanas virzieni, tad var izmainīt uz 45 grādu. Jā, jāpārveido nedaudz satiksmes organizācija, bet toties varam salikt vairāk automobiļu un viņus novietot drošāk.
Ir liels prieks, ka šī jautājuma risināšanā ļoti daudz organizāciju iesaistījušās un domāju, ka tuvākajā laikā ir sagaidāmi uzlabojumi," raidījumam saka autoeksperts.
Arī aptaujātie autovadītāji ir atzinuši, ka šajās stāvvietās ir savi trūkumi un skujiņas principa pielietošanai tajās būtu savas priekšrocības.
Ir arī citi risinājumi, kā publiskajās stāvvietās mazināt negadījumu skaitu. Labs piemērs šīs problēmas risināšanā pēc ekspertu domām ir tirdzniecības centri "Akropole" un "Ikea". Piemēram, "Ikea" stāvvietās automašīnām paredzēts vairāk vietas nekā lielveikalos.
Video: Raidījuma "900 sekundes" sižets