Šis pants nosaka, ka visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi likuma un tiesas priekšā un cilvēka tiesības tiek īstenotas bez jebkādas diskriminācijas.
Formāli Požarnovam varētu būt taisnība. Piemēram, Bergmanis savulaik pēc mediju intereses bija publiskojis savas atskaites par paveikto. Tomēr "Rīgas satiksmes" algotie juristi šādus dokumentus par nopietniem pierādījumiem neuzskata.
"Pats par sevi fakts, ka atskaite atrodas "Rīgas satiksmes" lietvedībā, nenozīmē, ka pakalpojums ir sniegts. Līdz ar to mēs skatījāmies kopsakarībā: ko šis konsultants ir norādījis atskaitē? Vai tas ir pārbaudāms? Jo ir tas teiciens: "Papīrs pacieš visu." Mūsu ieskatā šīs atskaites ir diezgan formālas. Katrā ziņā neatbilst tam līmenim, kādus maksā konsultantam tirgū, pret to, kāda ir atskaite, kas ir iesniegta. Dažas atskaites ir pilnīgi komiskas, kā, piemēram, vienkārši no mājaslapas izdrukas pievienotas un tamlīdzīgi," atklāj advokāts Kārkliņš.
Precīza summa, ko "Rīgas satiksme" grib piedzīt no Bemhena un pārējiem, vēl tiek rēķināta, jo tiks pieskaitīts arī tas, ko uzņēmums par konsultantu līgumiem samaksājis nodokļos. Netiek izslēgta iespēja vēlāk vērsties arī pret pašiem konsultantiem – ja tiesa atzīs, ka līgumi bijuši fiktīvi, bet no valdes locekļiem naudu piedzīt nevarēs.
Jāpiebilst, ka šonedēļ "Rīgas satiksme" nolēma likvidēt nozaru direktoru amatus, kā dēļ amatus zaudēs seši vadoši darbinieki.
Uzņēmuma vadītāja Džineta Innusa neslēpj – tas ir saistīts ar prasības celšanu: "Nevar nesaistīt. Zināmā mērā šis pēdējais lēmums par prasības celšanu paātrināja šo lēmuma pieņemšanu par vesela līmeņa amata vietu likvidāciju. Tāpēc, ka esošos amatus ieņem darbinieki, pret kuriem šobrīd vai nu tiks celta prasība civiltiesiskā kārtībā, vai darbinieki, kuri ieņēma valdes locekļu amatus un pret kuriem tiks iesniegts iesniegums policijā par viņu iepriekšējā darba novērtēšanu, vai viņi ar savu darbu nav radījuši zaudējumus, strādājot valdē, caur solidārās atbildības principu."
Raidījums iepriekš ziņoja, ka pirms gada par "Rīgas satiksmes" finanšu direktori pieņemta bijusī valdes locekle Irina Feļdmane, pret kuru tagad tiek celta prasība. Direktoru amatus ieņēma arī kādreizējie valdes locekļi Jānis Geduševs un Edmunds Zivtiņš.
Lai gan vairāki pieminētie "Rīgas satiksmes" konsultanti raidījumam apgalvoja, ka fiktīvo sarakstā iekļauti politisku iemeslu dēļ, Jāņa Kārkliņa advokātu birojā uzsver, ka prasībā ierakstīti vien tie, kuru sniegto konsultāciju nelietderība bija acīmredzama. To, ka liela daļa no tiem izrādījušies politiķi, juristi secinājuši jau pēc tam, kad fiktīvo saraksts bija gatavs.