Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Valdība atbalsta risinājumu koncentrēt un paātrināt "Rail Baltica" projekta īstenošanu (1)

"Rail Baltica". Ilustratīvs foto.
"Rail Baltica". Ilustratīvs foto. Foto: Evija Trifanova / LETA

Latvijas valdība otrdien atbalstījusi Satiksmes ministrijas ieceri koncentrēt "Rail Baltica" projekta ieviešanas funkcijas trīs Baltijas valstu kopuzņēmumā "RB Rail", tādējādi nodrošinot ātrāku, kvalitatīvāku un izmaksu ziņā efektīvāku projekta ieviešanu Latvijā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrija (SM).

Otrdien, 8.septembrī, valdība apstiprināja SM sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par "Rail Baltica" projekta ieviešanas modeļa Latvijā pilnveidi".

Jaunais projekta ieviešanas modelis paredz, ka par projektēšanas un būvniecības darbiem Latvijā būs atbildīgs viens uzņēmums - Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail". Projektēšanas un būvniecības funkciju koncentrācija vienā uzņēmumā nodrošinās skaidru atbildības sadalījumu, efektīvāku koordināciju un ātrāku projekta ieviešanu. Iecerēts modeļa ieviešanu īstenot līdz 2020. gada beigām.

Pašlaik Rīgas Centrālās stacijas un starptautiskās lidostas "Rīga" staciju projektēšanas un būvniecības aktivitāšu īstenošanu SM ir deleģējusi SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", bet turpmāk šie pienākumi tiks deleģēti kopuzņēmumam, saglabājot visas uzņemtās līgumattiecības un turpinot visus iesāktos iepirkumus.

"Rail Baltica" ir pārrobežu projekts, līdz ar to izmaiņas Latvijas projekta ieviešanas modelī jāsaskaņo ar Igauniju un Lietuvu.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Seko Apollo arī Instagram - viss aizraujošais, skaistais un svarīgais vienuviet!

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu