Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" šogad maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi", liecina informācija Patentu valdes datubāzē.
"Pasažieru vilciens" Patentu valdē reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi"
Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020. gada 4. februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20. maijā.
Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030. gada 4. februārim.
Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.
Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro.
Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022. gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.
"Pasažieru vilciens" 2020. gada pirmajā pusgadā pārvadājis 6,079 miljonus pasažieru kas ir par 31,4% mazāk nekā 2019. gadā. Pārvadāto pasažieru skaita kritums saistīts ar šogad 12. martā valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, tostarp lielākais pārvadāto pasažieru skaita kritums bija aprīlī - par 65,6%, salīdzinot ar 2019. gada aprīli. Maijā pasažieru skaits atsāka pieaugt, uzrādot pieaugumu par 39,6% salīdzinājumā ar aprīli, bet jūnijā salīdzinājumā ar maiju pasažieru skaits palielinājās par 52,8%.
"Pasažieru vilciena" apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 21,233 miljoni eiro, kas ir par 38,8% mazāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, savukārt kompānijas kompānijas peļņa samazinājusies par 10,1% un bija 480 283 eiro.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.