Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Izsisti logi, striptīzbāri un izdzīvošana. Drīzumā gaidāma pašmāju filma par taksista skarbo ikdienu - "Maiņa"

Kadrs no filmas "Maiņa" uzņemšanas gaitas.
Kadrs no filmas "Maiņa" uzņemšanas gaitas. Foto: Publicitātes foto

Pēc vairāk nekā pusgada klusuma nacionālajā kino 17. septembrī pirmizrādi piedzīvos filmu studijas "Mistrus Media" veidotā filma "Maiņa", kas tapusi sadarbībā ar "Picture House". Filma būs latviešu režisora Reiņa Kalviņa debijas filma pilnmetrāžas kino. 

Takšu kari

Pirmizrāde notiks kinoteātrī "Splendid Palace", un vienlaikus ar pirmizrādi visā Latvijā filmu varēs skatīties gan lielākajos reģionu kinoteātros, gan arī mazākās Latvijas kino izrādīšanas vietās.

Filma "Maiņa" ir krimināldrāma, kas vēsta par vienas nakts notikumiem jauna taksometra vadītāja Mareka (Edgars Ozoliņš) dzīvē. Lai uzturētu dēlu, Mareks naktīs strādā par taksometra vadītāju. No viņa mašīnas tiek nozagta nauda, kuru Mareks ir parādā priekšniekam par sasisto mašīnu.

Viņam pēc iespējas ātrāk jāatpelna nozaudētais, tāpēc cerībā atrast ienesīgus klientus viņš dodas uz lidostu un apbraukā Rīgas viesnīcas.

Mareks ignorē nerakstītos taksistu pasaules likumus, kas izjauc trauslo līdzsvaru starp konkurējošām taksometru firmām.Tuvojoties rītam, nozagtā nauda vairs ne tuvu nav viņa lielākā problēma.

Foto: Filmas "Maiņa" uzņemšanas aizkulises

Filma vēsta par galvenā varoņa paaudzi, kas dzimusi īsi pirms Latvijas neatkarības, piedzīvojusi neatkarības atgūšanu un savu pieaugšanu deviņdesmito gadu pārmaiņu laikā, kad ikviens varēja un mēģināja kļūt par kaut ko citu. Filmas ideja aptver plašāku paaudzes raksturojumu, parādot, kā jaunajos dzīves apstākļos izvēlējušās dzīvot dažādos laikos augušas paaudzes konkrētā sociālā vidē, liekot aizdomāties par personīgajām izvēlēm krīzes situācijās un morālo vērtību krīzi sabiedrībā.

Par režisoru

Filmas režisors ir Reinis Kalviņš, kuram šī būs debijas filma. Studiju laikā Reinis veidojis īsfilmas "Viņš paņēma pudeli, bet atstāja meiteni", "Blackout" un "Coffee and cigarettes". Reinis Kalviņš ieguvis kino izglītību Baltijas Filmu un mediju skolā Tallinā (2014) un papildinājis zināšanas maģistrantūras studijās Sarajevas Universitātes programmā "Bela Tarr Film Factory" (2016). Strādājis par filmas "1906" producentu, bijis Latvijā uzņemtās somu spēlfilmas "The Hatching" izpildproducents (2019).

Ar filmu "Maiņa" Reinis tiks pieteikts kā viens no jaunā autorkino pārstāvjiem Latvijas "jaunā viļņa" kinematogrāfijā, piedāvājot Latvijas skatītājam svaigu kino valodu un stilistisku risinājumu un tādējādi veicinot Latvijas filmu žanru daudzveidību.

Kadri no filmas "Maiņa" (Reinis Kalviņš)
Kadri no filmas "Maiņa" (Reinis Kalviņš) Foto: publicitātes

"Ideja par filmu man radās, vēl dzīvojot Sarajevā, kur reizēm sanāca pārvietoties arī ar nelegāliem taksometriem.

Paralēli Latvijas medijos parādījās virsraksti par taksistu savstarpējo rēķinu kārtošanu Rīgā un teritoriju sadalījumu pasažieru uzņemšanai lidostā.

Sākotnēji izklausījās gandrīz neticami, ka Rīgā 21. gadsimta sākumā vēl pastāv šāds burbulis, kuru nav skārušas pārmaiņas un kur faktiski valda deviņdesmito gadu principi. Interesanti likās doties atmosfēriskā vienas nakts braucienā cauri pilsētai no šāda skatupunkta. Savā ziņa filma ir veltījums tai pilsētas daļai, ar kuru saskaras taksisti, bet kas nav īpaši atvērta skatam no ārpuses," tā filmas režisors Reinis Kalviņš.

"Ir liels prieks, ka ar Reiņa Kalviņa debijas spēlfilmu "Maiņa" pēc ilgāka klusuma atkal varam aicināt Latvijas skatītājus uz kino, un dubults prieks, ka to varam darīt ar jauna režisora pirmo filmu, kas ir stāsts par mūsdienu Rīgas it kā neredzamo kriminālo pusi.

Filmas sižets aizgūts no reāliem Latvijas taksistu stāstiem un dokumentāliem notikumiem. Vēl tikai pirms dažiem gadiem 80% taksometru biznesa atradās pelēkajā zonā, un filmas scenārija izveidei izmantoti reāli taksometru šoferu stāsti par viņu ikdienu," stāsta filmas producents Gints Grūbe.

Video: Filmas reklāmas rullītis

Seko mums arī Instagram un uzzini visu pirmais!  

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu